Gå til innhold

Passer Macbook for meg?

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe meg ein ny PC, så eg lurar på om Macbook passer for meg?

Har tenkt til å bruke den til skolearbeid og vanlig internett bruk, og høre musikk på, videoredigering og bildebruk. Og spille World of Warcraft på.

Det er altså denne Macbooken eg tenker på den som koster 10.990 kr 2.0Ghz, 2GB ram, 160GB Harddisk.

Er det noe for meg? :D

Edit: Kan Imac vere eit alternativ?

Endret av ost3popp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple sine produkter er en del dyrere, det er det ingen tvil om. Men hvis du ønsker å bruke Mac OS X-operativsystemet, vil en MacBook være et fint produkt for deg. Spørsmålet blir derfor egentlig om du ønsker muligheten for å kunne kjøre dette operativsystemet i tillegg til eventuelt Windows/Linux. Hvis du heller mot Mac, kan det være kjekt å først stikke innom en Apple-forhandler, f.eks. Eplehuset, slik at du kan vurdere om dette faktisk er noe du liker.

Lenke til kommentar
Apple sine produkter er en del dyrere, det er det ingen tvil om. Men hvis du ønsker å bruke Mac OS X-operativsystemet, vil en MacBook være et fint produkt for deg. Spørsmålet blir derfor egentlig om du ønsker muligheten for å kunne kjøre dette operativsystemet i tillegg til eventuelt Windows/Linux. Hvis du heller mot Mac, kan det være kjekt å først stikke innom en Apple-forhandler, f.eks. Eplehuset, slik at du kan vurdere om dette faktisk er noe du liker.

Ok, skal skjekke det ut :)

Lenke til kommentar

Nå finnes World of Warcraft i nativ versjon for Mac (OSX).

Ellers et par andre kommentarer.

* Ytelse på OSX og Windows kan ikke direkte sammenlignes.

* MacBook har en byggkvalitet som overgår det meste, ikke akkurat mye plastikk.

* Utrolig bra batterilevetid

* Lav vekt

* Multitouch (ala iPhone)

Jeg er enig i at MacBook er relativ dyr sammenlignet med Windows bærbare med det som ser ut som bedre spesifikasjon. Men det betyr ikke nødvendigvis at den yter direkte dårligere, kan i mange tilfeller være motsatt.

Men som sagt ovenfor, man må prøve en MacBook.

Lenke til kommentar

Enig. Macbook har LANGT større kvalitet enn billigere PCer. Det finnes selvsagt PCer med god kvalitet, men da må du ofte betale omtrent like mye for de samme spesifikasjonene. Dette gjelder ikke bare fysisk kvalitet i materialene heller, men utformingen, designet, valg av deler. Alt sitter bare bra sammen og lager en kongemaskin.

Lenke til kommentar

den til 10990 er vel en plastikk-macbook. Skal du først kjøpe en macbook, gå for den i aluminium, ellers kan du like godt la vær synes jeg. Plastikk-macbooken har antageligvis alikevel bedre byggekvalitet enn den gjennomsnittlige laptopen, men jeg mener også at ca 11K er altfor dyrt for en plastikk-pc med under gjennomsnittlig ytelse.

Når det er sagt er OS X et kjempebra operativsystem som er intuitivt og lett å lære seg selv om du har drevet med Windows hele livet. Og det føles også endel raskere enn Windows Vista/7 synes jeg. :)

Lenke til kommentar

Nei, også den til 11 000 har unibody kabinett i aluminium. Det er den gamle modellen (hvit) til kr 8 590 som har plastkabinett. Den til 11 000 har også LED-skjerm.

Ellers er specs på "gamle" hvite modellen og den nye 13,3'' og den nye omtrent like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...