Lemon Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg har alltid likt Aurora og Iben. Ellers er jeg óg fan av relativt korte, sterke navn (spesielt med feminin ending som -a). Anna, Emma, Sara, Sofia, Nora og Tora. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Jeg er også gravid, og synes Thomas og Malin er vakre navn. Det siste jeg ønsker er å kalle barnet mitt for Thea , Linnea eller Lucas - slik at h*n heter det samme som 4 andre i klassen. Jeg har fundert litt mer og Emil er jo et pent navn! Og Adrian, det tror jeg nesten også jeg vil vurdere. Om 3 uker får også jeg vite om det er gutt eller jente i magen, eller en av begge Men da er du jo garantert å få 3 med samme navn som ditt barn i klassen. Endret 14. september 2009 av Zela Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Æsj, jeg bør virkelig tilbringe litt mer tid med å finne ut hva som er "in" akkurat nå. Er ikke så godt å vite. Har også lyst på navn som "betyr noe". Dvs at de blir litt oppkallt etter noen i familien. Slikt er jo litt artig. Jeg tenker ikke på å kalle ungen for det samme som bestefaren, men det er mange variasjoner i ett navn. Jeg får fortsette å fundere, har jo noen måndeder igjen. Lenke til kommentar
mtw Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Elise og Elias ELISE, Betydning: Gud er fullkommen Forklaring: Jentenavnet er en kortform av Elisabet, som er en skandinavisk variant av Elisabeth, som kommer fra den greske formen (Elisabet) av det hebraiske navnet Elisheba som betyr "Gud er fullkommen" (eller mer nøyaktig "min Gud er en ed" eller "min Gud er overflod". Navnedag: 17. april* Samme betydning: Elisabeth, Elsa, Else, Lisa, Lisbeth, Lise ELIAS, Betydning: Min Gud er Jahve Forklaring: Guttenavnet er en form av Elijah, som kommer fra det hebraiske navnet Eliyahu, som betyr "min Gud er Jahve". Navnedag: 12. juli* Samme betydning: Elliot Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jo, men man kan ikke kalle barna sine omtrent det samme :!: Lenke til kommentar
mtw Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hehe Neida trenger jo ikke gå for begge deler. Blir mange missforståelser da Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Sigrid og Jonathan Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Æsj, jeg bør virkelig tilbringe litt mer tid med å finne ut hva som er "in" akkurat nå. Er ikke så godt å vite. Har også lyst på navn som "betyr noe". Dvs at de blir litt oppkallt etter noen i familien. Slikt er jo litt artig. Jeg tenker ikke på å kalle ungen for det samme som bestefaren, men det er mange variasjoner i ett navn. Jeg får fortsette å fundere, har jo noen måndeder igjen. Jeg har opparbeidet meg navneerfaring fra barnehagejobbing! :!: (Du kan jo og sjekke 10 på topp listene på ssb.) Navn som det er en mening bak, liker jeg og. Ikke bare kalle ungen for Barbie fordi hun er så søt lizzm. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Naymond - kan enkelt forkortes til Nay, Boodi er også ganske stilig. I tillegg slipper ungen å ha 4 stykker i klassen som heter det samme. Jentenavn? June? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Det er mange navn som er pene i seg selv, men som man ikke vil kalle ungen sin fordi man vet om en som heter det samme og som man ikke har lyst å forbinde ungen sin med:P Lenke til kommentar
johnx2 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Naymond - kan enkelt forkortes til Nay, Ja, å hete Nei er jo jævli kult. Slutt nå med disse idiotiske motenavnene. Hva skjedde med normale navn? Lenke til kommentar
Sobrio Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Lucas, Benjamin, Aleksander, Oliver, Jakob, Christian - Nydelige navn. "Egne", men ikke noe som vil gjør dine barn forlegne. Elisabeth, Sunniva, Christiane, Marie, Maria - Vanlige, ja. Men fortsatt vakre. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Oscar og Åse. Eller Luke og Leia. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Som overskriften sier er det en gutt og en jente. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Som overskriften sier er det en gutt og en jente. Nå synes jeg er Knoll og Tott er ganske aseksuelle navn. Det er bare å velge og vrake. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Ask og Embla? Eller Tjavle og Roskva (eller hva det nå var Tors hjelpere het). Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Sarah og Sandra er mine favoritt jentenavn. (IKKE Sara!!!) Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Synes Sari er finere. Siden det ersnakk om gutt og jente kunne det være Sindre og Sari. Men siden de skulle klinge bra på engelsk holder jeg fortsatt på Luke og Leia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå