Gjest Slettet-tqhaLao9 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Artig, men litt bIe ...? Flere tobokstavsnavn? Lenke til kommentar
sandydandy Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Sandydandy:Iris, Andrea, Ask og Simon falt i smak. Takk skal du ha! Det er jentenavn jeg sliter mest med, så det er bra dere har noen forslag. Jeg har egentlig alltid likt navnet Iben, men jeg var sikker på at det var et guttenavn. Tenkte å kalle barna Iben og Ava en stund, før jeg fant ut at Iben er et jentenavn. :-o Det er fremdeles fint, men nå blir jeg bare forvirret. Sol er et veldig fint navn! Det er bare ikke så lett å uttale på engelsk. :/ Men jeg har tenkt på å kanskje gi barna to navn hvorav ett er greit på engelsk og det andre kan være mindre internasjonalt (fransk, norsk, indisk - alt ettersom hvor vi bosetter oss). Så jeg skal skrive Sol bak øret Jeg har også sett på Iben som et guttenavn, faktisk. Men jeg kan jo nevne at det er veldig mange navn som blir brukt til begge kjønn alt etter hvor man befinner seg i verden. Jeg kan jo nevne Janne (som er et guttenavn blant annet på finsk), Andrea (Andrea Boccelli, feks) og Sol (Sol Campbell er jo en mannlig fotballspiller). Det er jo lurt å ha det i tankene når man bestemmer seg, og spesielt når dere ikke vet hvor dere kommer til å bo. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hva med Adam og Eva hehe,. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tqhaLao9 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hehe, fin kombinasjon. Men man får vel heller kjæresteassosiasjoner enn søskenassosiasjoner av navnene? Dessverre! Adam - jord og Eva - liv. Det hadde blitt fint og symbolsk. Sandydandy: Det må jeg huske på, ja. Jeg tror alle navnene på min liste er ganske greie sånn sett. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Ja, enig i det du sier der, hva med Elias som er hebraisk og betyr Jahve min Gud, Elias og Eva? Eller Mathias som betyr gave fra Gud, Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 jentenavn: Karoline guttenavn : Kristian Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Ja, enig i det du sier der, hva med Elias som er hebraisk og betyr Jahve min Gud, Elias og Eva? Eller Mathias som betyr gave fra Gud, nydelig om ungen blir født handikappet, litt av en gave fra guden din hva med Torje eller Helmer til guttenavn? Endret 11. mai 2009 av Derfern Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Nei likte de første forslagene best, enten Jesus eller Jakob. Som jente, føler jeg for enten Eva eller Marie(a) Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 MÅ ha bibelske navn liksom? jeg skal kalle min gutt Richard dawkins Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 MÅ ha bibelske navn liksom? jeg skal kalle min gutt Richard dawkins Det finnes et eget tråd for hva du ville ha kalt barna dine Mathias gave fra Gud fortsatt fin betydning,. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 MÅ ha bibelske navn liksom? jeg skal kalle min gutt Richard dawkins Det finnes et eget tråd for hva du ville ha kalt barna dine Mathias gave fra Gud fortsatt fin betydning,. Hvis du er religiøs kanskje Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tqhaLao9 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Jeg må absolutt ikke ha bibelske navn. Jeg er ikke religiøs, men jeg liker mange hebraiske og greske navn. Det er jo fint om navnene passer sammen, så det ikke blir en Jesus og en Gard, men jeg tenker ikke så mye på opprinnelse (som jeg kanskje bør). Og ungen er en "gave fra Gud" til meg uansett handicap. Har dere et forslag til en fin sammensetning? Endret 12. mai 2009 av Slettet-tqhaLao9 Lenke til kommentar
wûst Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Finn Torgrim Kent Thorstein Fritz Børge Johannes Julian Jone Ron Gabriel Trygve Lisa Marie Oda June Julia Hedvig hva med Jone og June? Endret 11. mai 2009 av Sattern Lenke til kommentar
wood nymph Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Jeg leter etter vakre og sterke navn. Jeg sliter spesielt med jentenavn. Hva med Ane, Tale eller Snow som jentenavn? Endret 11. mai 2009 av wood nymph Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 vilde er et fint jente navn Da får hun "ville vilde" som økenavn Lenke til kommentar
Faxfinn Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Guttenavn: Link Seriøst... Skulle gjerne kalt min framtidige sønn for Link! Lenke til kommentar
Candle Jack Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jente: Caroline - Karoline Liss Linda Viktoria - Wiktoria Jennifer Jenny Johanna Kathrine Susanne Gutt: Tom Kristian - Christian André Thomas Lars Andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå