Talanderis Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Er litt usikker på hvor stor forskjell det er på disse to, da AMD Phenom™ II X3 720 Black Edition er rundt 500 lapper billigere, har en mindre kjerne, men støtter am3, hvilket Phenom II X4 940 Black Edition ikke støtter. Bør jeg gå for et am3 hovedkort og tre kjernern eller am2+ hovedkort med 4 kjernern? Med valg av den billigere vil jeg jo kunne bruke mer penger på hovedkort, eventuelt ddr3 minne istedenfor ddr2 minne. Er litt usikker på denb store effekt forskjellen av de to forskjellige minnetypene Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg hadde samme problemstilling og endte på 720. Men det kommer an på hva du skal bruke PC'en til. Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 DDR3 minne over DDR2 minne gir meget liten forskjell for øyeblikket. (I noen tilfeller er DDR2 fortsatt raskere pga. bedre timing) Ville heller brukt de pengene på bedre CPU. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 940 støtter bare DDR2 da den er AM2+, mens 720 støtter både DDR2 og DDR3 da den er AM3 og passer både på et AM2+ og AM3 hovedkort. Altså vil du går for DDR2, som vil gi mest for pengene akkurat nå, så kan du fint bruke begge prosessorene. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 940 støtter bare DDR2 da den er AM2+, mens 720 støtter både DDR2 og DDR3 da den er AM3 og passer både på et AM2+ og AM3 hovedkort. Altså vil du går for DDR2, som vil gi mest for pengene akkurat nå, så kan du fint bruke begge prosessorene. MEEN, det er klart, hvis du kjøper 720'en, så kan du gå for DDR3-plattform ved en senere anledning. Men mest sannsynlig kommer du vel kanskje til å skifte ut CPU også når det skjer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå