Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp! Jeg mister håret!

Gjest Guest_Alexander_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Alexander_*

Jeg er en gutt på 19 år som har begynt å miste håret. Det var først på midten av høsten i fjor at jeg la merke til det første gangen. Jeg har alltid hatt litt høyt hårfeste, men vikene på sidene begynner å bli unormalt høye. Jeg har også blitt veldig tynn i håret.

Det ligger ikke å familien å miste håret, som å få måne osv... Pappa har tykt og fyldig hår, mens mamma har litt tynnere. Jeg har alltid hatt litt tynt hår, men nå i det siste har det blitt mye værre..

Jeg bruker voks i håret hver dag, og nå de siste månedene så har det blitt vanskeligere og vanskeligere å fikse det fordi det er tynt, og det blir vanskeligere å skjule vikene med håret pga at dem blir høyere.

Jeg dusjer håret hver dag, og føner det.

Det går utover selvtillitten og det psykiske :(

Jeg var hos legen rett før jul, og fikk svar at jeg hadde litt for lite b12. Har lest litt rundt og har sett at man kan miste hår og bli tynn i håret av for lite b12. Nå har jeg tatt 1 b21 sprøyte hver måned fra januar til april. Men ting har egentlig ikke blitt bedre. Jeg vet heller ikke hvor lang tid det skal ta før man merker at det blir bedre igjen.

Kan man miste hår og bli tynn i håret av å ta solarium?

Værsåsnill å hjelp meg! :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du må gå rett til legen din i morra og si at du sliter veldig psykisk pga dette og at du må ha Propecia med en gang!

Det er det eneste som virker mot tap av hår, men du skulle helst ha starta for lenge siden.

Det er på registreringsfritak, så d er litt vanskelig å få, så du må smøre tykt på. du må få hennvisning til hudlege av fastlegen din, og overtale hudlegen til å gi deg det. Koster ca 8000kr i året. Men d er mye bedre enn å bli skalla.

Jeg starta så fort jeg merka vikene begynte å komme og jeg begynte å klø mye på toppen, noe som tyder på at man begynner å miste hår. Nå har jeg stagnert det og har ikke mista mere hår. Du må bruke propecia resten av livet eller til du driter i om du mister håret.

Glem voks og det der. barber hodet ditt kort, da ser du hardere ut og overgangen blir ikke så stor hvis du blir helt skalla.

IKKE bruk lue, d er skadlig for håret. Mister du håret helt, så barberer du vekk alt på sidene og bruker caps/lue.

Snake Doc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...