T34 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg har pådratt meg en relativt stygg LBA: Lens Buying Addiction (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=LBA). Jeg regner med at det er flere av oss her inne. Noen som har noen tips til hvordan bli kvitt det? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 -Finn fram et egnelig fastobjektiv. (f.eks en normal eller en kort tele, velg noe som er anvendelig for ditt bruk) -Gjem bort resten -Bruk det, mye. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Evt: - Jobb & tjen penger - KJØP KJØP KJØP Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Skynd deg og kjøp det du har lyst på før avhengigheten gir seg! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Skynd deg og kjøp det du har lyst på før avhengigheten gir seg! +1 Tom Lenke til kommentar
arela Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Husk - det er bedre å eie enn å ønske. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Slemme gutter Jeg anbefaler å ha et system, f.eks. å ha minst 2000 eksponeringer med et objektiv før du kjøper neste. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Beste tipset er å komme seg ut å ta bilder; man blir ikke bedre fotograf av å sitte hjemme å lese anmeldelser på nettet. Jeg går da ut i fra at målet er å bli bedre fotograf, ikke samle objektiv. EDIT: Når det er sagt så har jeg en handleliste på 10-30K i litt varierende prioriteringsgrad for de neste 2 årene. Endret 10. mai 2009 av Grizzmo Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg gikk tom for penger, det hjelper ganske bra Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Du lever bare en gang Når jeg starta tenkte jeg at "hm, var litt lite i fotoveska her", og kjøpte mer utstyr. Så ble veska stappfull, så jeg tenkte "hm, må kjøpe en sekk". Nå tenker jeg "hm, sekken er litt tom". Forslag til løsning på problemet? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Riktig størrelse på sekken. Lenke til kommentar
T34 Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Denne burde kanskje være noe: http://www.gsport.no/Misc/Product/?query=t...id=712713(BC_7) Og så en liten en på magen når den blir full Likte godt forslaget om minst 2000 skudd før man tenker på å kjøpe nytt, og det å komme seg ut å fotografere i stedet for å sjekke bruktmarkedene hvert femte minutt. Endret 10. mai 2009 av T34 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Sørg for å ikke ha råd. Det fungerer ekstremt bra EDIT: og erfar at du faktisk ikke trenger alt du vil ha. Endret 10. mai 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Spook Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Du lever bare en gang Når jeg starta tenkte jeg at "hm, var litt lite i fotoveska her", og kjøpte mer utstyr. Så ble veska stappfull, så jeg tenkte "hm, må kjøpe en sekk". Nå tenker jeg "hm, sekken er litt tom". Forslag til løsning på problemet? Jeg klarer egentlig ikke å se at det skal være noe problem her. Bare fortsett som du har startet, du har jo allerede funnet løsningen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Overhode ikke noe problem,LBA stopper automatisk når du har fylt opp den aller største fotosekken som finns på markedet Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Naturfotografering på fjelltur er forøvrig en fin kombinasjon for å begynne å revurdere hvor mye man faktisk trenger. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Overhode ikke noe problem,LBA stopper automatisk når du har fylt opp den aller største fotosekken som finns på markedet Nei. LBA stopper når du er død, eller når du har alle objektivene du vil ha akkuratt nå, og noensinne fremover. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Og det er som med diamanter - den som har flest med seg i kista vinner. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Og det er som med diamanter - den som har flest med seg i kista vinner. Fordelen med objektiver er at de er mer nyttige og billigere enn diamanter. Men de drar ikke like mye damer da. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå