Gå til innhold

Hvor mye betalt for plenklipping?


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å klippe plener hos folk for å tjene meg noen penger i sommer, men jeg vet ikke hvor mye jeg skal ta betalt. Burde jeg ta betalt for størrelse, form/utforming eller tidsbruk? Og evt. HVOR mye betalt burde jeg ta?

 

Jeg klipper frem og tilbake, slik som dette hvis det har noe å si:

 

Lawn_July_2004_1.jpg

Endret av Bennythen00b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du klipper plenene, antar jeg at du låner redskap av "kunden"..

 

Om dette er tilfellet bør du gjøre en avtale med hver nabo, men ikke gjøre altfor stor forskjell ang. hvor mye "valuta" de får for pengene..

 

Enkleste måten blir nok å ta en fast pris hvert klipp, og ikke timespris..

 

Men en enkel modell å bruke er: Ca. 50-60kr pr. time du jobber. Om du også er hyggelig og prater litt med naboene, blir de nok så glade at de betaler deg litt til neste gang :)

 

Zulboom

Lenke til kommentar
Bør jeg ta ekstra betalt for bruk av egen klipper?

 

Du bør legge inn litt ekstra kost for å dekke utgifter du har med egen klipper og transport av denne + spare litt penger for en ny en hvis den første ryker.

 

Tror uansett du er tjent med å bruke egen klipper - standarden for hva folk føler er en ok klipper i forhold til egen plen er nokså forskjellig, og det er en risiko du utsetter deg for hvis du jobber på fastpris :) Timepris gjør det jo lite, bortsett fra at det fjerner litt av morroa med jobbing (to mål overgrodd tomt med en håndklipper, yeppyepp).

Lenke til kommentar

Jeg tror du vil tjene mer på å få deg sommerjobb hos et anlegsgartnerfirma. En slik sommerjobb består for det meste i plenklipping + litt hekker og noe planting av sommerblomster. Firmaet jeg jobber i gir 96 kr i timen om du er under 18, og 127 kr i timen om du er over.

 

Da slipper du også å tenke på egen klipper, frakt osv. I tillegg slipper du å jobbe aleine.

Lenke til kommentar
Planen er å bruke egen plenklipper hvis de ønsker det. Jeg tenkte på noe slikt som 50 kr timen ja, så jeg går nok for det. Bør jeg ta ekstra betalt for bruk av egen klipper?

 

Kor gammal er du? 11-12år?

Eg ville ikkje eingang vurdert å gjort det for 50 kr timen? :O

minimum 80/90 kr timen

Lenke til kommentar

Var jo pent klippa plen det der, og så absolutt ut som kvalitetsarbeid. Sjøl er jeg veldig nøye på å ta fram å telbake, å heller kjøre forbi et tre uten å klippe, framfor å kjøre i sirkel rundt det osv, og veit at det er mange som er opptatt av det. Pleide å klippe plenen hos besteforeldra mine tidligere (var da en stor gård med mye hagar å grass, som det tok 5-6 timer å kløppe), å det fikk jeg 50 kr for ;) (men nå er det 15 år siden da). Men å klippe en normal haga som den på bildet, trur jeg folk flest vil gi 100 kr for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...