kaffebryggare Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Jeg har tenkt til å klippe plener hos folk for å tjene meg noen penger i sommer, men jeg vet ikke hvor mye jeg skal ta betalt. Burde jeg ta betalt for størrelse, form/utforming eller tidsbruk? Og evt. HVOR mye betalt burde jeg ta? Jeg klipper frem og tilbake, slik som dette hvis det har noe å si: Endret 10. mai 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 jeg ville godt for et fast beløp. jeg fåreslår at du har ulike priser for: "liten","middels" og "stor" hage. du kan evt. se ann prisen for hver hage individuelt. bare en tanke Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Når du klipper plenene, antar jeg at du låner redskap av "kunden".. Om dette er tilfellet bør du gjøre en avtale med hver nabo, men ikke gjøre altfor stor forskjell ang. hvor mye "valuta" de får for pengene.. Enkleste måten blir nok å ta en fast pris hvert klipp, og ikke timespris.. Men en enkel modell å bruke er: Ca. 50-60kr pr. time du jobber. Om du også er hyggelig og prater litt med naboene, blir de nok så glade at de betaler deg litt til neste gang Zulboom Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Planen er å bruke egen plenklipper hvis de ønsker det. Jeg tenkte på noe slikt som 50 kr timen ja, så jeg går nok for det. Bør jeg ta ekstra betalt for bruk av egen klipper? Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Bør jeg ta ekstra betalt for bruk av egen klipper? Du bør legge inn litt ekstra kost for å dekke utgifter du har med egen klipper og transport av denne + spare litt penger for en ny en hvis den første ryker. Tror uansett du er tjent med å bruke egen klipper - standarden for hva folk føler er en ok klipper i forhold til egen plen er nokså forskjellig, og det er en risiko du utsetter deg for hvis du jobber på fastpris Timepris gjør det jo lite, bortsett fra at det fjerner litt av morroa med jobbing (to mål overgrodd tomt med en håndklipper, yeppyepp). Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Tja, litt bensinpenger hadde ikke gjort noe. Selv tok jeg 80 kr timen + busspenger dit = 1000 enkle kroner. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Betaler folk så mye? oO Her hjemme får jeg fast 75kr for 0.5 mål. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg tror du vil tjene mer på å få deg sommerjobb hos et anlegsgartnerfirma. En slik sommerjobb består for det meste i plenklipping + litt hekker og noe planting av sommerblomster. Firmaet jeg jobber i gir 96 kr i timen om du er under 18, og 127 kr i timen om du er over. Da slipper du også å tenke på egen klipper, frakt osv. I tillegg slipper du å jobbe aleine. Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Planen er å bruke egen plenklipper hvis de ønsker det. Jeg tenkte på noe slikt som 50 kr timen ja, så jeg går nok for det. Bør jeg ta ekstra betalt for bruk av egen klipper? Kor gammal er du? 11-12år? Eg ville ikkje eingang vurdert å gjort det for 50 kr timen? :O minimum 80/90 kr timen Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det gjør de faktisk. Men tror jeg fikk mer penger for bussutgifter enn for selve klippingen. Klippet ca 6-7 ganger hos de mens de var på ferie. (jeg spaserte dit, forresten. ^^) Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg er 14. Planen er å henge opp lapp på Coop Prix 200m borti veien her. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Var jo pent klippa plen det der, og så absolutt ut som kvalitetsarbeid. Sjøl er jeg veldig nøye på å ta fram å telbake, å heller kjøre forbi et tre uten å klippe, framfor å kjøre i sirkel rundt det osv, og veit at det er mange som er opptatt av det. Pleide å klippe plenen hos besteforeldra mine tidligere (var da en stor gård med mye hagar å grass, som det tok 5-6 timer å kløppe), å det fikk jeg 50 kr for (men nå er det 15 år siden da). Men å klippe en normal haga som den på bildet, trur jeg folk flest vil gi 100 kr for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå