datafreak15 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 hvordan er disse pærene? hadde tengt og kjøpe et h3 og et h4 kit til primeraen min.. hva er wattstyrken på disse? for og ikke skalde reflktoren? Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 noen som har erfaringer med disse pærene? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Er vel samme greia som alle andre HID-kits.. - Ulovlig (potensiell avskilting på stedet). - Gir feil lysspredning både for deg selv og andre. - 35W, altså ikke skadelig. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Er vel samme greia som alle andre HID-kits.. - Ulovlig (potensiell avskilting på stedet). - Gir feil lysspredning både for deg selv og andre. - 35W, altså ikke skadelig. men de er jo e-merket. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Er vel samme greia som alle andre HID-kits.. - Ulovlig (potensiell avskilting på stedet). - Gir feil lysspredning både for deg selv og andre. - 35W, altså ikke skadelig. Dette er snakk om wannabe-xenon pærer, ikke HID-kits. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Er vel samme greia som alle andre HID-kits.. - Ulovlig (potensiell avskilting på stedet). - Gir feil lysspredning både for deg selv og andre. - 35W, altså ikke skadelig. men de er jo e-merket. Det er feil. Ingen ettermonterbare xenonpærer er E-/e-merket. Du finner mange kits som sier at de er E-/e-merket, men ingen av dem er egentlig det. Det er kun ballasten som er E-merket, og den E-merkingen er ugyldig som følge av at den bare gjelder når ballasten brukes i en bestemt (original) xenonlykt. F.eks selger Philips ballaster som reservedeler for sine xenonlykter, som da har et E-merke påført siden de er godkjent for bruk i den lykten som Philips også selger. Dette er snakk om wannabe-xenon pærer, ikke HID-kits. Ser ut som at både selges HID-kit, fargede halogenpærer og LED-lys under navnet GP Thunder. De fleste av de jeg får opp på Google er HID-kits. Felles for alle disse er at de er ulovlige og generelt sett ikke en forbedring over lovlige alterantiver.. Endret 19. mai 2009 av gxi Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Er vel samme greia som alle andre HID-kits.. - Ulovlig (potensiell avskilting på stedet). - Gir feil lysspredning både for deg selv og andre. - 35W, altså ikke skadelig. men de er jo e-merket. Det er feil. Ingen ettermonterbare xenonpærer er E-/e-merket. Du finner mange kits som sier at de er E-/e-merket, men ingen av dem er egentlig det. Det er kun ballasten som er E-merket, og den E-merkingen er ugyldig som følge av at den bare gjelder når ballasten brukes i en bestemt (original) xenonlykt. F.eks selger Philips ballaster som reservedeler for sine xenonlykter, som da har et E-merke påført siden de er godkjent for bruk i den lykten som Philips også selger. Dette er snakk om wannabe-xenon pærer, ikke HID-kits. Ser ut som at både selges HID-kit, fargede halogenpærer og LED-lys under navnet GP Thunder. De fleste av de jeg får opp på Google er HID-kits. Felles for alle disse er at de er ulovlige og generelt sett ikke en forbedring over lovlige alterantiver.. det er disse pærene jeg snakker om : http://www.dioder.no/catalog/product_info....roducts_id=1569 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Såvidt jeg kan se har ikke de der pærene noe annet problem enn at de er ulovlige og sansynligvis lyser svært svakt. Får kanskje et lite blåaktig glød foran bilen.. men ellers helt grei. 55W og fjerner alt rødt og grønt lys slik at omtrendt bare blått lys igjen gir ikke akkurat veldig mye lys igjen. De vil forøvrig ikke ødelegge reflektor siden de er standard 55W. Står ingenting om UV-filter, men må gå ut fra at de har det. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Såvidt jeg kan se har ikke de der pærene noe annet problem enn at de er ulovlige og sansynligvis lyser svært svakt. Får kanskje et lite blåaktig glød foran bilen.. men ellers helt grei. 55W og fjerner alt rødt og grønt lys slik at omtrendt bare blått lys igjen gir ikke akkurat veldig mye lys igjen. De vil forøvrig ikke ødelegge reflektor siden de er standard 55W. Står ingenting om UV-filter, men må gå ut fra at de har det. om de er ulåvelige så skal ikke jeg ha de. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 kom gjerne med en kilde om du sier de er ulovlig? har kjørt med sånne pærer i mange år.. ingen problemer hverken på eu, teknisk eller i kontroll... datafreak kan trygt kjøpe disse pærene.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Nå finner jeg ingen sted det står at disse ikke er E-merket, men samtidig ingen sted hvor det står at de er E-merket. Jeg regner med at de ikke er E-merket av den grunn, siden å kunne reklamere for så blå pærer med E-merke ville gitt stor markedsverdi. Selv Philips sine 5000K er ikke E-merket. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 tror nok de færreste bryr seg om det.. tror trådstarter kan kjøre med disse pærene trygt.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 tror nok de færreste bryr seg om det.. tror trådstarter kan kjøre med disse pærene trygt.. Var det et argument for at de er lovlige? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg ville heller kjøpt Philips X-treme Power til 149 kroner på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg ville heller kjøpt Philips X-treme Power til 149 kroner på Clas Ohlson. har du go erfaring med disse? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Det er det beste du kan få av lovlige halogenpærer i hvert fall. Lyset er riktignok ikke "xenonblått" eller hva man skal kalle det. Men det er sterkt og klart, og spør du meg teller det mer enn et xenon-aktig fargeskjær alle uansett vil se at er fake. http://www.autoexpress.co.uk/products/prod...tbulb_test.html Endret 20. mai 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Jeg ville heller kjøpt Philips X-treme Power til 149 kroner på Clas Ohlson. Koster 149,- per pære. Jeg kjøpte disse nå sist i H4 utgave, men jeg syns Osram Nightbreaker som jeg hadde før var minst like gode, muligens litt bedre, samtidig som disse er billigere. Nå på sommerstid er det jo uansett såpass lyst, så dersom man ikke kjører på det aller mørkeste på natta så ville jeg muligens heller kjøpt Philips Premium som koster 49,- per pære, og byttet til en av de overnevnte til seinsommeren/høsten da det begynner å bli mørkere. Endret 20. mai 2009 av >Jonas< Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg ville heller kjøpt Philips X-treme Power til 149 kroner på Clas Ohlson. Koster 149,- per pære. Jeg kjøpte disse nå sist i H4 utgave, men jeg syns Osram Nightbreaker som jeg hadde før var minst like gode, muligens litt bedre, samtidig som disse er billigere. Nå på sommerstid er det jo uansett såpass lyst, så dersom man ikke kjører på det aller mørkeste på natta så ville jeg muligens heller kjøpt Philips Premium som koster 49,- per pære, og byttet til en av de overnevnte til seinsommeren/høsten da det begynner å bli mørkere. om jeg skal ha så må jeg ha 2 h4 pærer og 2 h3 pærer. komme phillips x-treme power i h3 også? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Osram Night Breaker finnes i H3, X-treme Power gjør ikke det. Night Breaker sies å være hvitere enn X-treme Power, men dataspredning (to stykk Night Breaker-pærer kan ha helt forskjellig ytelse og levetid) er høyere og levetid er lavere. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Kjører selv med Phillips X-treme Power i laglys (H7) og Osram Nightbreaker i ekstralys(H3) - merker ikke spesielt til fargeforskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå