Gå til innhold

Regissørguide: David Fincher


Anbefalte innlegg

Du burde se The Game, den er faktisk langt bedre enn Zodiac og Benjamin Buttons.

 

Slutten krasjer filmen inn i et fjell da, hadde ingen problemer med den først men så kom jeg på...:

 

 

...at det er helt idiotisk. Hvis vi overser at Douglas kunne ha ventet med å skyte til han så hvem som kom ut av døren, eller prøvd å skyte dama først så er det ingen måte å gjøre slutten troverdig. Hvordan kunne de vite at han kom til å hoppe fra nøyaktig den siden av byggningen? På akkurat det punktet? Det takvinduet var jo ikke så stort, hadde han tatt sats eller bare gått rett utenfor, gått et par meter til siden, osv. hadde han vært død. Og hva om det hadde vært hodet først? I den høyden hjelper det ikke om glasset ikke er ekte.

 

 

Forsatt en flott film, men hele den ideen der drar den ned et par hakk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Workprint-utgaven av Alien3 er jo omtrent på høyde på de to første Alien-filmene i min bok (den opprinnelige utgaven er adskillig dårligere). Starter med et herlig tupp i ræva på Cameron, og holder en dyster og fin stemning hele veien gjennom. God film med et godt konsept, bare delvis ødelagt av dårlig CGI.

 

Ellers er Seven, Fight Club og Zodiac gode filmer i min bok. Benji Button har jeg ikke sett, Panic Room og The Game er sånn passe bra.

 

Mener du Extended-utgaven? Ikke helt enig i at den er på høyde med de to første, men det er close, den har jo en fantastisk stemning. Synd at Fincher aldri fikk avsluttet det han startet. Vil ihvertfall rangere den langt over Ressurection, som jeg mener ikke passet inn i serien i det hele tatt, med sine lett surrealistiske stil. Jeg liker Jeaunet, men han passet absolutt ikke som regissør for en alien-film.

Lenke til kommentar
Mener du Extended-utgaven? Ikke helt enig i at den er på høyde med de to første, men det er close, den har jo en fantastisk stemning. Synd at Fincher aldri fikk avsluttet det han startet. Vil ihvertfall rangere den langt over Ressurection, som jeg mener ikke passet inn i serien i det hele tatt, med sine lett surrealistiske stil. Jeg liker Jeaunet, men han passet absolutt ikke som regissør for en alien-film.

Jeg sa omtrent på høyde, jeg ser jo at både den første og den andre på mange måter er overlegne, ikke minst fordi de er fullførte i henhold til regissørenes intensjoner. Jeg synes imidlertid at Alien3 på mange måter har det mest spennende konseptet av alle i serien, og den er såpass OK gjennomført tross alle problemene at jeg syns den er fascinerende og god.

 

Alien Resurrection var bare grusom. Nesten så jeg heller ville ha sett AvP på nytt enn det rælet der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...