Gå til innhold

God PC til 4000 kr?

Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter ein billig PC som hovudsakleg skal brukast til å sjå film og spela spel (ca. 4000 kr).

Her er ei liste over komponentar som eg synst virka rimelig greie til mitt formål:

Kan nokon med litt meir peiling bekrefte at dette vil bli ein god PC, og at alle delar passar saman?

På førehand takk :) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei seasonic er noe av det beste du får tak i :)

http://www.modders-inc.com/modules.php?name=NDReviews

Performance: The voltage regulation was good on all rails but did dip a bit (drop of 0.06V on 3.3V, drop of 0.12V on the 5V, and a drop of 0.11V on the 12V). The efficiency is great, which it should be. The S12 also handled the crossload test without flaw, and does have active PFC.

Eyecandy:The Seasonic S12 Energy+ series units have a matte black finish which is kind of plain looking. The cables on the unit are almost fully sleeved (all but the ends of the SATA cables are). This does give the unit a little help in the looks department. The looks do not affect how a PSU works/performs so this really does not carry much weight.

Value:The Seasonic S12 Energy+ 550W can be found for $116 - $146 USD, which is a decent price for a unit of this caliber.

Functionality: This is one area I tend to look at more than Aesthetics and Value. I prefer modular units over standard simply because I hate having to cram wires everywhere to get them out of site especially if they are not being used. The Seasonic S12 Energy+ unit is not modular, but does come with all of the connectors that you might need in your build.

Endret av sgc
Lenke til kommentar

Nja, ytelsen er vel så og si identisk. x7750 vs x7850 er 0,1 ghz forskjell. Prisforskjellen er åpenbart større enn fortjenesten i prosessorhastighet. Så jeg mener dette er riktig valg.

det samme gjelder forsåvidt for hd4830 vs hd4770. hd4770 koster en hundrings mer, og gir lite eller ingen ytelsesforskjell. Ca 8% ytelsesøkning i snitt ifølge http://xtreview.com/addcomment-id-8701-vie...vs-HD-4830.html

Godt kjøp mener jeg :)

Lenke til kommentar

Helt greit kjøp, spesielt prosessoren som er 90,- kr forskjell 15-20%. Ytelsesforskjellen er nok mindre enn det, selv om 0,1 GHz forskjell ikke betyr det samme i %. HD4770 som jeg linket til koster 20,- kr mer enn det foreslåtte på Komplett. Det var ingen god deal¨å kjøpe HD4830 da.

Helt greit kjøp, spesielt prosessoren som er 90,- kr forskjell 15-20%. Ytelsesforskjellen er nok mindre enn det, selv om 0,1 GHz forskjell ikke betyr det samme i %. HD4770 som jeg linket til koster 20,- kr mer enn det foreslåtte på Komplett. Det var ingen god deal¨å kjøpe HD4830 da.

Lenke til kommentar
Aldri hørt om merket SeaSonic før, er det noko bra?

Er det ikkje tryggare å satse på Corsair, den PSU'en har jo også fått gode karakterar i diverse testar.

Corsairen her er på et vis en Seasonic, hehe. (Sistnevnte bygger disse for Corsair).

Lenke til kommentar

Fekk så godt inntrykk av HD4830 etter å ha lest denne testen, at eg rett og slett føretrekker den framfor den du anbefalte, ein ting er om den ser bra ut på papiret, ein annan er om den er bra i realiteten.

Den du linka til var jo faktisk ein litt eldre modell også.

Aldri hørt om merket SeaSonic før, er det noko bra?

Er det ikkje tryggare å satse på Corsair, den PSU'en har jo også fått gode karakterar i diverse testar.

Corsairen her er på et vis en Seasonic, hehe. (Sistnevnte bygger disse for Corsair).

Å ja, hehe, men då er det jo iallfall greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...