Khaffner Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg fikk et anrop fra min bror som nettopp erstattet Rammen i Asusen sin. Den nye brikken. Han sier at det står "DDR2 400(3)" På sin gamle brikke, vi regner med at det betyr at frekvensen er på 400MHz. Rammen passet fint uten problemer. Nå er skjermen svart, diodene i fronten lyser og viftene snurrer, men thats it. Burde ikke brikken fungere fint? Hva kan gjøres? Lenke til kommentar
kig Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 bump Her er link til svaret jeg fikk da jeg trøbla med samme: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1100960&hl= Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 eee pc støtter ddr2 667mhz SODIMM, PS: kun 1x DIMM på alle eee pc, dvs du må ha 1x2GB brikke Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 eee pc støtter ddr2 667mhz SODIMM, PS: kun 1x DIMM på alle eee pc, dvs du må ha 1x2GB brikke Ja, og det er akkurat en sånn jeg har kjøpt. Les førstepost Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det ser ut som det er kompatibels problemer mellom minnen og eee pc. Det du kan gjøre er å se om det finnes nyere BIOS versjon som kan løse dette problemet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Nå har jeg maskinen foran meg og jeg har prøvd selv en gang. Den starter fint med 1 GB ram, men når jeg bytter til 2GB og prøver å starte lyser bare "på", batteri(fordi den lader) og wlan. Ingen harddisk-aktivitet. BIOS-versjonen er 0906. Forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå