Gjest Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hei! Driver med template engine. Ikke noe avansert, men støtte for to språk og slike ting Nå vil at jeg skal definere page-tittle fra en admin side. Hvordan kan jeg gjøre dette? Array-en ser slik ut: <?php $lang = array( 'lang-id' => "no", 'title' => "rofl" ); ?> Den er også helt prikk lik i engelsk fila bare at det er er: 'lang-id' => "en" Hvordan kan jeg sette 'title' => til å hente en verdi fra en textbox på en admin side? Takk Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Hvis du absolutt vil lagre det hardkodet, så kan du i hvert fall bare inkludere filen for å få ut og vise alle verdiene. Å lagre er derimot hakke verre. Kan ikke huske om det finnes en innebygd array-to-code-funksjon, så jeg snekret sammen noe. (Utestet, med forbehold om feil) <?php $array = array ( 'var' => array ( '3' => 1, 'val', 'var' => '\'val', ) ); eval ( '$parsed = ' . array_string ( $array ) . ';' ); var_dump ( $array ); var_dump ( $parsed ); function array_string ( array $array ) { if ( empty ( $array ) ) return 'array()'; foreach ( $array as $var => $val ) $return .= ( is_string ( $var ) ? '\'' . str_replace ( '\'', '\\\'', $var ) . '\'' : $var ) . ' => ' . ( is_array ( $val ) ? array_string ( $val ) : ( is_string ( $val ) ? '\'' . str_replace ( '\'', '\\\'', $val ) . '\'' : $val ) ) . ','; return 'array(' . $return . ')'; } ?> Endret 10. mai 2009 av Jonas Lenke til kommentar
OIS Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Driver med template engine. Ikke noe avansert, men støtte for to språk og slike ting Nå vil at jeg skal definere page-tittle fra en admin side. Hvordan kan jeg gjøre dette? Det beste er å lagre det i en database og hente det ut derfra. Du kan cache det til fil eller memcache hvis det er for tregt. Noe slikt som Zend_Cache lar deg bruke samme cache objekt selv om du endrer cache fra fil til memcache etc. Kan ikke huske om det finnes en innebygd array-to-code-funksjon var_export kan vel brukes her. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Kan ikke huske om det finnes en innebygd array-to-code-funksjon var_export kan vel brukes her. Stemmer, måtte vel egentlig eksistere allerede. Endret 10. mai 2009 av Jonas Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Eller serialize( $array ), og lagre innholdet i en fil, og $array = unserialize( $string ) når man har inkludert filen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå