magfa Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 lurte på om jeg skulle vente med å kjøpe pros til den nye Barton 400 mhz kommer, men leser at noen mener den "gamle" med 333mhz er like bra , da den kan klokkes opp til 400mhz den å? Men da kan kansje den nye klokkes enda høyere? Asus sitt hk skal jo støtte 600mhz (teoretisk) så da har man jo litt å gå på ...eller? Pc'en min er helt sprø om dagen så bør jeg holde i gjen til den nye kommer eller er det bare tull? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 400 mhz blir jo selvsagt bedr en 333.. men om det er noen vits, det får du avgjøre selv, tror ikke det er så stor merkbar forskjell.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 400 mhz blir jo selvsagt bedr en 333.. men om det er noen vits, det får du avgjøre selv, tror ikke det er så stor merkbar forskjell.. men en som går på 400mhz bus har jo mer å overklokke på da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Nei ikke noe vits men du vil også klare deg med 1GHz CPU også. Om det er vits å øke er om til hver enkelt å avgjøre. Men det har noe for seg er svaret selvsagt ja Du klarer å vente i 2 uker kanskje. Da skal de "nye" AMD CPU'ne komme Lenke til kommentar
frans Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Barton XP3200+ på 200 mhz buss må en nok regne med vil koste rund 4-5 tusen kroner. De av dagens Barton klarer nok 200 mhz. Ofte vil det være hovedkortet som setter begresning på hvor høy FSB du kan kjøre på. På den annen side vil prisene falle med lansering av XP3200+, så kan det være en god ide å vente litt. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Den vil jo kunne klokkes lenger, så ja. Jeg ville ventet Selv venter jeg enda på Athlon64 Lenke til kommentar
frans Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 De er bare noen haker med det. Raskere FSB krevere raskere RAM for å få utnyttelse av det (synkron). Skikkelig gode ram som har lav latency er svindyre. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Joda, jeg har aldri vært fan av og kjøpe en og en del til maskinen. Kjøper alltid alt på likt, så slipper man og tenke på slikt Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 På den annen side vil prisene falle med lansering av XP3200+, så kan det være en god ide å vente litt. Ville ha venta til 3200+ kommer, fordi prisene på de "gamle" prosessorene faller ganske sikkert ein del. Då Xp3000+ kom kosta den over 5 laken, nå får du den for 3. Du kan sikker sikre deg denne for2.5 om tre-fire uker. Håpar eg har rett, for eg har utskiftningsplanar sjølv Lenke til kommentar
magfa Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 blir den så svin dyr så blir ded vel 333 ja, men greit å vente som dere sier da prisen vil synke ja. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 det er jo ikke sikkert at den nye baton'en blir så god overklokker da...ettersom den "gamle" er såpass god overklokker kan det jo tenkes at AMD bare har økt FSB på "gamle" cores for å få opp FSB...da vil det vel nesten ikke være noe rom for overklokking? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hva med å sette en 333Mhz på et 400Mhz HK og overklokke? Skulle vel klare å dytte FSB opp i 400 da? Eller? Lenke til kommentar
frans Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Får nå opp XP3200+ under oppstartsbildet etter en biosoppdatering. Min XP2500+ kjøres på 11x200. Tipper det da blir hastigheten til "den nye XP3200+" som lanseres i disse dager. Begynner å få noen mistanker om at det egentlig finnes bare en Barton-prosessor som er kodet slik at den skal fremstå som en ny modell i biosen. Dette ut i fra at XP2500+ utvikler stort sett like mye varme som XP3000+ nå man klokker den opp. (Muligens er også XP1700+ og XP2400+ egentlig helt identisk prosessor med ulik koding og pris). Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 lurte på om jeg skulle vente med å kjøpe pros til den nye Barton 400 mhz kommer, men leser at noen mener den "gamle" med 333mhz er like bra , da den kan klokkes opp til 400mhz den å? Den "gamle" og den "nye" Barton er samme prosessoren. Forskjellen ligger i multiplieren, som AMD senker litt. (FSB*Multiplier=CPU hastighet) Begynner å få noen mistanker om at det egentlig finnes bare en Barton-prosessor som er kodet slik at den skal fremstå som en ny modell i biosen. Dette ut i fra at XP2500+ utvikler stort sett like mye varme som XP3000+ nå man klokker den opp.Ja, det finnes en Barton kjerne. Når AMD lager disse blir ikke alle identiske, noe blir bedre enn andre og ender opp som f.eks. XP3000+, mens andre er dårligere og blir XP2500+. Og dermed ligger selvsagt varmeutviklingen på det samme når to Barton CPU-er kjøres på samme hastighet. Lenke til kommentar
frans Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Ville ikke ha kastet bort 4 tusen på XP3200+ når man kan få en XP2500+ til ca 1.200,-. Dagens Barton kjører allerede helt greit på 200 mhz FSB. Tror faktisk AMD lagde prosessoren allerede fra starten for å kjøre på 200 mhz. De måtte via 166 mhz for å gi en inntrykk av en utvikling av prosessoren siden K7 kjerne nærmest har nådd maks når det gjelder frekvens. Med XP3200+ er det vel egentlig bare snakk om å gjøre 200 mhz FSB til ny offisiell hastighet. Sitter med en A7N8X-DL rev 1.04 som kun støtter 166 FSB "offisielt". Med rev 2.0 blir 200 mhz FSB offisielt støttet, men jeg skulle egentlig visst hva som er den egentlige forskjellen mellom rev. 1.04 og 2.0 bortsett fra markedsføringen av offisiell 200 mhz FSB støtte. Etter to timer er nå CPU tempen på 38 grader og 23 grader for hovedkortet. Spenningen på prosessoren er 1,776 V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå