padda Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Byttet chipset-viften på hovedkortet i går. Måtte skru av hovedkortet for å komme til, og måtte flytte skjermkortet fra én PCIe-port til en annen. Utenom det var jeg ikke borti noen ledninger eller tilkoblinger på kortet. Etter å ha fått opp igjen maskinen, mangler jeg nå all lyd. Får feilmelding om at "Det er ingen tilgjengelige mikserenheter." Jeg har innebygget lydkort på et ASUS A8N-Sli Deluxe hovedkort. Det jeg har gjort: Reinnstallert drivere til lyd, to ganger. Sjekket at Windows Audio er påslått i services.msc Sjekket at Audio AC'97 er Enabled i Bios. Prøvd å reinnstallere maskinvareenheter, uten hell. Har heller ingen feilmeldinger i enhetsbehandling i systemegenskapene. Har googlet dette en del, og det ser ut som om alle blir kvitt problemet ved å gjøre én av de overnevnte tingene, men det virker altså ikke for meg. Noen som har peiling på hva mer som kan være feil? Endret 16. mai 2009 av padda Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Gå over og sjekk at alle ledningene er skikkelig festet. Kan hende at du har kommet borti en ledning og revet den utav. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Har du kanskje dratt ut ledningen til lydkontakter i front? Lenke til kommentar
padda Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Dere tenker da på de små-ledningene på hovedkortet? Skal sjekke dem med én gang jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
padda Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Sjekket ledningene, og alle satt helt godt festet i hovedkortet. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Sjekket ledningene, og alle satt helt godt festet i hovedkortet.Noen andre forslag? La meg omformulere, har du lydkontakter i front? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Ok, for flere ac97 lydkort krever at du har en kontakt i frontpanelutgangen, eller jumpere i den. Lenke til kommentar
padda Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Skjønner, men sånn er det altså ikke her.. Lenke til kommentar
padda Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Snakket med en kompis som hadde hatt akkurat samme problemet. Han hadde åpnet kassen sin igjen og funnet en løs skrue som skapte en eller annen form for kortslutning. Jeg åpnet kassen min, og fant en liten plastbit fra den gamle viften inni, og når jeg da startet maskinen på nytt, var lyden tilbake. Har ingen forståelse for hvordan en liten plastbit kan skape en form for kortslutning, men er fornøyd nå som det funker. Et annet problem som dukket opp samtidig med manglende lyd, har dog ikke gitt seg: Maskinen starter opp på nytt i løpet av oppstarten. Tidligere var det kun mens den loadet windows, men nå isted var den komt helt inn i windows og var straks klar, før den plutselig ville starte på nytt. I tillegg smeller høyttalerne litt under oppstart. Noen sammenheng? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Smell i høytalere er typisk integrerte lydkort, helt normalt. Restart kan være hva som helst, prøvd en ren installasjon? Lenke til kommentar
padda Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Tror nok restarten har en sammenheng med lydproblemet, ettersom at etter restart så har den forbaskade lyden forsvunnet igjen. Merket det ikke før nå, men første gang jeg slo på maskinen etter å ha vært inne i den kom windows-oppstartslyden, så da tenkte jeg at alt var fint. Da den så plutselig restartet kom ikke oppstartslyden, men jeg tenkte ikke over det før jeg prøvde å spille musikk, og fikk samme teite feilmelding. Nå begynner jeg bare å bli irritert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå