usikker1 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hei. Jeg driver med en eksamensoppgave i norsk (eksamen den 25 Mai! :/) En av oppgavene vi driver å øver oss på er: Tolk Telemarksjenter (fritt etter Werenskiold) av Rolf Groven. Drøft om politiske bilder, litteratur og andre kunstformer kan påvirke samfunnet. Telemarksjenter (fritt etter werenskiold)fra 2007 er en kommentar til Werenskiold maleri med samme navn (fra 1883). Jeg får ikke lastet opp dette bildet her, men hvis dere søker på google så finner dere det. Jeg har blitt anbefalt av en lærer å løse oppgaven slik: 1. Tolk bildet av Rolf Groven. 2. Se det i sammenheng med Werenskiold sitt bilde. 3. Drøft om politiske bilder, litteratur og andre kunstformer kan påvirke samfunnet (pluss for perspektiv og bredde. Jeg har kommet et stykke på vei på oppgaven, med å løse punktene 1 og 2. Men hadde vært svært takknemelig for innspill. Synes dette er en litt rar norskoppgave og har aldri vært borti noe sånt før. Hjelp tas imot med stor takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå