Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer Aspire E300 defekt hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om et billig erstattningshovedkort til denne

http://www.ciao.co.uk/Acer_Aspire_E300__6273834

 

Kan eg bruke denne kanskje?

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=117922#

 

Det burde gå helt greitt så lenge du kjøper et microATX kort og det kortet du linker til er et microATX.

Problemet ditt kan bli at du må aktivere Windows på nytt, men hvis det går så langt at du må ringe til Microsoft support for å aktivere, bare si som sant er, at hovedkortet feilet.

Men hvis PCen er mindre enn 2 år, og innen 5 års forbruker garanti, bør Acer erstatte det hovedkortet gratis for deg.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Nei, ikke bare det. Vista benytter seg av et "poeng" system for å sjekke om det er installert på samme PC hele tiden. Nå du skifter HK vil Vista sjekke hvor mange komponenter som er de samme.

 

Jeg husker ikke helt hvor mange "poeng" hver komponent teller, men mener å huske at nettverks kort teller 7 poeng, grafikk kort 2 poeng, CPU 2 poeng og mulignes lydkort 2 poeng også. Så er det også poeng for hard disker og noen andre ting og tang.

 

Så når Vista finner ut at du har skiftet for mange komponenter og du overskrider max poeng sum, går alarmen og du må aktivere på nytt. Jeg skiftet HK for ikke lenge siden, og måtte aktivere Vista Ultimate på nytt via Internett, men det gikk helt greitt.

 

Mener også å huske at den "poeng" skalaen blir resatt etter 120 dager, så da starter du på null igjen. Byttes det for mange komponenter i løpet av de 120 dagene, kan det hende at du må ringe til Microsoft. Hvis det er gått lengre tid enn det, skulle det gå helt greitt å aktivere Vista på nytt.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...