Gå til innhold

anmelde innrudd og flytting av bil?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg står i en aldri så liten situasjon nå, og vil finne ut om jeg skal anmelde eller ikke!

Slik går det:

Jeg drar på russefest med flere kompiser, kjører bilen dit, parkerer, setter opp telt og starter festen. utover kvelden går jeg tilbake til bilen for å sove. mens jeg sover knekker noen personer flaggpynten på bilen, rister i den og roper. etter at disse gikk, sveivet jeg vinduet ned 3-4cm for å få litt luft i bilen til jeg kommer tilbake etter å ha grillet frokost ved teltet noen hundre meter lenger bort. på vei til campen møter jeg 3 gutter (hvorav to av dem er for meg ukjent) Disse hadde nettop revet ned to telt med folk inni, for andre gang, og gikk fornøyd mot parkeringsplassen. Lur som jeg er glemte jeg engangsgrillen i bilen, og går tilbake en halvtime senere. Når jeg kommer frem finner jeg ikke bilen der den sto parkert da jeg forlot. (nøklene har jeg i lomma, bilen var låst, men med en liten sprekk i vinduet som man kan få noen fingre inn i.) Jeg ser bilen 60-70m lenger bort, mellom to andre biler og går til den, forvirret som jeg er. Jeg finner kameraet mitt i bilen, hvor det er blitt tatt bilde av en av gjerningsmennene mens de holdte på. ingenting ble stjålet, men likeså var dette helt klart et innbrudd (slik jeg ser det) og føring av motorvogn i beruset tilstand.

Hvordan tror dere utfallet på denne saken vil bli om jeg anmelder/ikke anmelder?

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har snakka med politiet, og fortalt det samme som jeg skriver her.

Han sa jeg godt kunne anmelde, men det ville aldri komme gjennom noe uansett. Det var ikke voldt noen skade og forholdene så ikke ut til å være så ille at det kom til å bli noe til en sak av det.

Han anbefalte meg i første omgang å ta kontakt med de som gjorde det, prate med dem, og evt anmelde senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...