boza Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hei Noen admins/folk her som har gjennomført server/klienter full pakke her? Hvordan går det? Fungerer det greit? +/-? Feedback ønskes Mvh boza Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hvorfor spør du om det her???? Det er en grunn til at skolelinux har en maillingliste...... Lenke til kommentar
boza Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Det er en grunn til hw.no forumet også har en Linux bit!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Boza, skjerp deg! Tenk linux, tenk smart (logisk). Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 helt enig, skolelinux er jo ikke ferdig en gang, og beta versjoner er jo ikke så veldig sikkre at det gjør noe, ikke linux betaversjoner er helt sikkre, men når release versjonene er sikkelig bra, men final versjon av Skolelinux kommer ikke enda tror jeg, men det skal jo også sies at skolelinux er for skolene, tror ikke at privatfolk kommer til å holde på med skolelinux, de som prøver linux går for noe som er større. jaja. for vel se hvordan det går, jeg for min del har tatt meg en liten pause med linux Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 men det skal jo også sies at skolelinux er for skolene, tror ikke at privatfolk kommer til å holde på med skolelinux, de som prøver linux går for noe som er større. Per i dag krever Skolelinux-arbeidsstasjoner en Skolelinux-server for å fungere. Dette fordi Skolelinux er beregnet på skolene og skolenettverk. Det jobbes forøvrig med en 'standalone'-profil som kan benyttes av maskiner uten nettverk eller uten server. Det nærmeste du kommer i dag er å installere vanlig Debian. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 hhhhhhææææææææææææææææææ, den skjønte jeg ikke, så du mener at skolelinux krever en server for å kunne funke? hmmmm, det var rart. det blir jo utviklet gui på den og da, men. det kan hende at Skolelinux er bergnet mer for nettverk enn desktop pc, men tror nok at skolelinux også helt klart blir brukt på desktop pc`er på skolene også. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Det jeg mente var at desktoppene er avhengige av en server for å fungere. Du /kan/ prøve å velge arbeidsstasjon og serverprofilene samtidig, men dett er ikke en fullgod løsning. Les brukerhåndboken, og enda viktigere, les README-filen på CD'en. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Er det ikke noen studenter som holder på med et prosjekt for å lage en skolelinux-utgave for stand-alone maskiner? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 1) har brukt skolelinux stand alone ja. no prob 2) funker bra det 3) jeg liker fremdeles ikke linux til work stations. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Er det ikke noen studenter som holder på med et prosjekt for å lage en skolelinux-utgave for stand-alone maskiner? Bingo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå