Gå til innhold

[Løst]Kvalitetsproblem med videoavspilling

Anbefalte innlegg

Installerte nettopp Windows 7, og satte på en tilfeldig videofil (som funker strålende i Vista)

Til min overraskelse var kvaliteten på samme fil betydelig dårligere, om ikke direkte stygg. Prøvd VLC, MPC og WMP uten å observere noen endringer. Lastet ned Shark007 etter å ha googlet litt, men det ga heller ingen forbedringer. Kvaliteten i spill o.l. er upåklagelig.

Andre som har opplevd det samme? Liker W7 bra så langt, bare akkurat dette som er et lite irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Installerte nettopp Windows 7, og satte på en tilfeldig videofil (som funker strålende i Vista)

Til min overraskelse var kvaliteten på samme fil betydelig dårligere, om ikke direkte stygg. Prøvd VLC, MPC og WMP uten å observere noen endringer. Lastet ned Shark007 etter å ha googlet litt, men det ga heller ingen forbedringer. Kvaliteten i spill o.l. er upåklagelig.

Andre som har opplevd det samme? Liker W7 bra så langt, bare akkurat dette som er et lite irritasjonsmoment.

DU har rette kodekpakkene?

Lenke til kommentar

Har samma problemet sjøl, men jeg så det ble nevnt i en annen tråd her at det er den nye nVidia-drivern (185.85) sin feil. Jeg er ikke veldig keen på gamle Vista-drivere, så har ikke testa det ennå, men jeg kom meg rundt problemet ved å installere CCCP og så gjøre følgende steg i MediaPlayer Classic:

This is what I did in MPC-HC. For now it seems to have done the trick:

1. View | Options

2. Go to External Filters

3. Hit Add Filter...

4. Choose DirectVobSub (auto-loading version)

5. Where it says Prefer/Block/Set merit:, select Prefer

Jeg måtte også sette renderen til Haali Renderer, i steden for VMR7:

Options -> Playback -> Output -> Haali Renderer **

NB: Dette funker da kun ved avspilling i MPC! WMP, VLC og andre spillere som ikke bruker Haali vil fortsatt vise grumsete video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...