Lacim Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Installerte nettopp Windows 7, og satte på en tilfeldig videofil (som funker strålende i Vista) Til min overraskelse var kvaliteten på samme fil betydelig dårligere, om ikke direkte stygg. Prøvd VLC, MPC og WMP uten å observere noen endringer. Lastet ned Shark007 etter å ha googlet litt, men det ga heller ingen forbedringer. Kvaliteten i spill o.l. er upåklagelig. Andre som har opplevd det samme? Liker W7 bra så langt, bare akkurat dette som er et lite irritasjonsmoment. Lenke til kommentar
rhov23 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Installerte nettopp Windows 7, og satte på en tilfeldig videofil (som funker strålende i Vista) Til min overraskelse var kvaliteten på samme fil betydelig dårligere, om ikke direkte stygg. Prøvd VLC, MPC og WMP uten å observere noen endringer. Lastet ned Shark007 etter å ha googlet litt, men det ga heller ingen forbedringer. Kvaliteten i spill o.l. er upåklagelig. Andre som har opplevd det samme? Liker W7 bra så langt, bare akkurat dette som er et lite irritasjonsmoment. DU har rette kodekpakkene? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Mener jeg har det ja Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hadde det problemet ja. Det du må gjøre hvis du har nvidia skjermkort er å installere driverene til vista, så skal alt bli bra. er noen bugs i 7 driverene. Lenke til kommentar
Kleff Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Har samma problemet sjøl, men jeg så det ble nevnt i en annen tråd her at det er den nye nVidia-drivern (185.85) sin feil. Jeg er ikke veldig keen på gamle Vista-drivere, så har ikke testa det ennå, men jeg kom meg rundt problemet ved å installere CCCP og så gjøre følgende steg i MediaPlayer Classic: This is what I did in MPC-HC. For now it seems to have done the trick: 1. View | Options 2. Go to External Filters 3. Hit Add Filter... 4. Choose DirectVobSub (auto-loading version) 5. Where it says Prefer/Block/Set merit:, select Prefer Jeg måtte også sette renderen til Haali Renderer, i steden for VMR7: Options -> Playback -> Output -> Haali Renderer ** NB: Dette funker da kun ved avspilling i MPC! WMP, VLC og andre spillere som ikke bruker Haali vil fortsatt vise grumsete video. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Glem det, hadde feil versjon av MPC mange takk. Endret 11. mai 2009 av hanzE ok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå