Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Svart skjem ved startopp, men ser musepeker(sikkermodus skjer det også med)

Anbefalte innlegg

Som emnet sier får jeg svartskjerm etter jeg har starta opp pcen, altså før jeg har sett noe login screen eller noe i den duren, men jeg ser og kan røre på musepekern.

Sikkermodus skjer det akkurat samme med, å reformatere fungerer heller ikke da den ikke klarer å lese cden for en merkelig grunn.

Har også prøvd den start ved siste fungerende konfigurasjon, men det skjer det samme. Så virker som om pcen ikke tar det som et problem.

Jeg har en rimelig ny Asus X59SR som det ikke har vært tidligere problemer med, speccs her.

EDIT: Dette skjedde altså uten "forvarsel", hadde ikke nylig innstalert noe jeg ikke var sikker på eller vært borti ekle sider. Skjedde når jeg skulle restarte pcen i desperat forsøk på å få webcam på msn til å funke, hehe.

Endret av golemm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CDBOOT: Couldn't find NTLDR kommer opp når den starter.

Har satt å boote fra CD til første prioritet siden jeg ikke fikk boote fra cd ellers.

EDIT: Oi, kunne kanskje bare edita førstepost :p

Endret av golemm
Lenke til kommentar

Jaha, virker som at enten boot.ini er rotet til eller mbr. Du sier at du ikke får bootet fra CD. Kan du gi et lite hint om hva som skjer når du prøver å boote fra CDen?

Du har satt CD-ROM som første startup device i BIOS?

Glemte en ting, fulgte det med en restore CD eller noe slikt?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

CDBOOT: Couldn't find NTLDR kommer på skjermen i ett sekund eller to, før den fortsetter å prøve å starte opp. Søkte litt istad og fant ut at det kunne være noe feil med cden? siden windows ikke fant noe setup fil eller noe i den duren?

Jepp.

EDIT: Eureka! Helt plutselig funka cden og holder på med formateringen nå :D

Merkelig at det ikke fungerte før uansett, men etter utallige forsøk.

Takk for hjelp dog! :)

Endret av golemm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...