evenlut Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Heisann! Har en 512MB TwinMos pc3200 m/winbond som i BIOS står på ferdiginnstilling "optimal". dvs. innstillingene er som følger: T(RAS) 6 T(RCD) 2 T(RP) 2 CAS LATENCY 2.5 Man kan stille ram'en til "agressive" som kun endrer T(RAS) til 5, eller stille til "expert" som gjør at en kan endre på alle innstillinger... Så: Har forstått at det ikke (sannsynligvis) er noe problem å stille CL til 2.0, men hva med de andre innstillingene? hva er det disse gjør? kan jeg både stille på CL OG T'ene? Hva ville DERE ha stillt til? -even. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 du bør bare prøve deg fram i bios, jeg endra på alt på min ram, bortsett fra en ting som førte til at maskina låste seg eller noe i den duren, så bare ta en ting av gangen og kjør noe minnetester så finner du fort ut hva som funker og ikke jeg fikk best forbedring med å aktivere noe "enhanced perfornance" tror jeg det het Lenke til kommentar
evenlut Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 så bare ta en ting av gangen og kjør noe minnetester så finner du fort ut hva som funker og ikke Hvilke minnetester er det som duger? Må vel da kanskje ha en som kjører ram'en maksimalt så man event finner ustabiliteter? -even. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 vel i sisoft sandra har du burnt in wizard som kan kjøre minne tester, men dette er egentlig ganske greit å teste seg fram til for jeg rakk ikke å kjøre noen tester engang føre maskina mi krangla med meg, og da jeg slo den ene timingen tilbake til standard så har den funka glimrende siden men det gjelder meg da, vet ikke om du har så flaks og så har du foresten en minnebåndbredde test i sandra også, jeg ligger rett over 2000mb på standard fsb (133) med agressive innstillinger Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 mens jeg husker det så hadde jeg muligheten for å endre på hex innstillinger også i bios men det har jeg ikke snøring på hva som er best og jeg var egentlig ganske fornøyd med det jeg oppnådde uten å stille på hex'en så jeg lot det være men det finnes sikkert noen som vet mer om akkurat det ps: husk at jo lavere timing jo bedre resultat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå