SaitekQ Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) En person jeg kjenner prøvde lege middelet "bricanyl turbuhaler" uten behov. Nå har personen fått symptomene skjelving, hodepine, toniske muskelkramper, kvalme og hjertebank. Er dette farlig? Trenger svar fort. BTW: Er ikke jeg som har fått det i meg, bare så vi har det oppklart. Endret 9. mai 2009 av SaitekQ Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) http://www.felleskatalogen.no/pasientutgav...ht=0&thin=0 Dersom du tar for mye av Bricanyl. Mulige symptomer: Kvalme, hodepine, uro, skjelving, muskelkramper, rask/uregelmessig hjerterytme, hjertebank, svimmehet. Kontakt lege, sykehus eller Giftinformasjonen (tlf.. 22 59 13 00) hvis du har fått i deg for mye legemiddel eller hvis barn har fått i seg legemiddel ved et uhell. For andre spørsmål om legemidlet, kontakt lege eller apotek. Endret 9. mai 2009 av iNeo Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Kan legge til at personen er 16 år å vil ikke at foreldre skal vite dette. Som sagt, er det ufarlig eller er det nødvendig å besøke lege/sykehus? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Ja skal jeg bare ringe å si at en person har fått i det medisinet? Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ærlig talt, ikke stikk på et IT-forum og spør om dette! Ring legevakt ! Er det mulig.... Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Er ikke noe stress. Hvor a mange doser er det snakk om da? Jeg tar to doser hver kveld og får hjertebank og lignede. Det er helt normalt. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Rimelig skremmende at noen stikker på et IT forum og spør når noen har inntatt et medikament de ikke skulle tatt og får virkninger som kan være farlig... Burde vel være common sense å ringe legevakta da? Det er en grunn til at legemidler som det kun fåes kjøpt på resept. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 .. og får hjertebank og lignede. Det er helt normalt. Sier legen din at dette er normalt? Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Ja. Det skal være en normal bivirkning. Er jo snakk om 5 min der hjertet ditt slår litt hardere og raskere. Det er fordi det er en atsma medisin og skal hjelpe mot puste-problemer. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Ærlig talt, ikke stikk på et IT-forum og spør om dette!Ring legevakt ! Er det mulig.... ??? Jeg trodde dette var et helseforum på diskusjon.no Lenke til kommentar
Bata Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Helt vanlig, ingen fare. Gikk på Bricanyl for lenge siden. Fikk det hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå