magicgunnar Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg er ganske fersk med Linux, og har prøvd å installere et 56K usb-modem på en Acer Aspire One med os'et Linpus. Jeg fant ikke noen guide for akkurat dette, men temmelig nær, nemlig denne: http://wosten.blogspot.com/2008/08/usb-mod...aspire-one.html Men etter å ha prøvd å følge guiden gir Gnome PPP meg følgende feilmelding: --> Ignoring malformed input line: ";Do NOT edit this file by hand!" --> WvDial: Internet dialer version 1.60 --> Cannot open /dev/ttyACM0: Invalid argument --> Cannot open /dev/ttyACM0: Invalid argument --> Cannot open /dev/ttyACM0: Invalid argument I katalogen dev ligger blant annet følgende: crw-r--r-- 1 root root 166, 0 2009-05-10 00:05 ttyACM0 Så jeg prøver å restarte maskinen, men denne gangen får jeg følgende feilmelding: --> Ignoring malformed input line: ";Do NOT edit this file by hand!" --> WvDial: Internet dialer version 1.60 --> Cannot open /dev/ttyACM0: No such file or directory --> Cannot open /dev/ttyACM0: No such file or directory --> Cannot open /dev/ttyACM0: No such file or directory Ser jammen ut som ttyACM0 har forsvunnet. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Ser ut som du har problemer med kernelmodulen, Linpus har allerede gitt ut drivere osv nodvendig for aa bruke usbmodem, sjekk oppdateringer for maskinen din, oppdateringen heter noe med huawei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå