Gå til innhold

Noen som kan rydde opp i socket og hovedkort-typer?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har sett på X58 kortene.

Tidligere så har jeg fokusert på LGA775 socket, og spesielt Asus P5E3 premium X48 som har fått god omtale.

X58 ser ut til å bruke LGA1336 socket og prisene er ganske høye med kort oppi 4000,-

Har bl.a sett på Asus P6T deluxe V2 som har fått gode kritikker.

Er det 1336 socketen som blir "standard" fremover nå, har også lest at den er mer rettet mot servere men utover det så får den jo mye skryt både for kapasitet, layout og oppbygging.

Prosessormessig er det vel nesten kun intel sin i7-920 som er aktuell, men den er "kun" 2,66 Mhz.

Hvoredan vil det være i forhold til de vanlige på f.eks 3 Ghz, som q9650 og lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Ser jo at de nye X58 kortene ikke har innebygd trådløst nettverk.

Nå når DDR3 har sunket så er vel 4-6 Gb standard og da bør man jo ha 64-bit OS.

Har vært knotete før å få tak i nettverkskort som støtter 64 bit....noe nytt på den fronten nå?

Lenke til kommentar

de fleste nettverkskort har vell 64bit drivere, jeg bruker f.eks et cutting edge 3com fra sikkert 2002 i pcn her med 64bit.

men trådløst på hovedkort har jeg alldri helt skjønt behovet for, treigt i forhold til kablet og mye mer utsatt for påvirkning og ustabilitet.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

OK!

Ser på disse kortene:

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=4273...&sku=428329

Hva betyr:

-Støttet RAM-integritetskontroll (noen er merket med ikke-ECC)

-RAM-egenskaper (noen er merket med Ikke-bufret, trippelkanalsminnearkitektur)

-Vista-sertifisering (er det problem om det ikke er og hva med windows 7?)

-Produsentens garanti (md.)vet jo hva det betyr men ser det er forskjeller. Kontaktet komplett om forskjellene og de sa at den garanti som ble oppgitt var den som ble gitt.

Så også tilsvarende på XFX skjermkort, som jeg har hørt gir dobbel livstidsgaranti, men også på de står det kun x antall måneder.

Ifølge komplett gav de den garanti som ble oppgitt, og da gir de 10 års garanti på noen asus kort (for eksempel) og "kun" 3 år på andre.

Litt usikker på hvor mye det har å si i praksis, men tilsynelatende kan man jo tolke det dit at det som har 10 års garanti bruker 3 ganger så gode komponenter????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...