Gå til innhold

Hvorfor snakker ikke Høyre om innvandring, motorvei og jernbane? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Innlegget mitt sier egentlig alt. Bare fordi du ikke vet hvordan Frp skal gjennomføre noe, så betyr ikke det at ikke Frp vet det. Slik er det ofte med Frp-hatere. De driver med speiling, og deres egen mangel på kunnskap speiles over på Frp.

Frp klager bare på alle de andre partiene. De har ingen skikkelig erfaring fra regjeringer før. Du har vel aldri tenkt på at du kanskje tar feil?

Vel så vidt jeg har hørt så er det heller ingen andre partier som har klart å få igjennom så mye UTEN å være i regjering.

Akkurat! Frp kommer seg ikke inn i en regjering fordi de ikke hører hjemme der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AP har masse erfaring fra å være i regjering, men det har ikke hindret deres ministre og andre i å drite seg KRAFTIG ut, oftere enn noen annen regjering før dem. Jeg har virkelig vanskeligheter med å se hvordan Frp om de skulle komme i regjeringsposisjon etter valget skal greie å toppe idiotien fra de rødgrønne og spesielt hvordan de greier å gjøre noe som egentlig burde vært en enkel sak til en politisk skandale gjennom en total mangel på bruk av god politisk prosess og sunt vett.

Ny rekord i løftebrudd bør vel også nevnes.

Frp burde egentlig takke de rødgrønne for sin kommende rekordoppslutning, uten deres forakt for store deler av befolkningens meninger, en selvforherligelse og arroganse man skal lete lenge etter for å finne maken til gjør det latterlig lett for Frp å sanke stemmer.

Når Høyre i tillegg sitter helt musestille med en temmelig upopulær partileder, så er det heller ikke rart at de blør velgere til Frp.

Hva høyre driver med for tiden kan man lure på, de har vel en eller annen plan for valgkampen, men personlig tror jeg mange tidligere høyrevelgere føler seg sviktet av høyres apati de siste årene og en kjempeinnsats under valgkampen vil ikke være nok til å snu dette.

Den borgelige nærmest boikotten av Frp hjelper dem heller ikke. Selv om høyre har tradisjonelt mye politikk jeg er enig i, så stemmer jeg ikke på et parti der jeg risikerer å få en statsminister igjen som ikke klarer å gi et klart svar på spørsmål som: "Er det galt at en politiker bruker flere hundre tusen skattekroner på å ringe spåkoner, for så å lyve om det?" eller for den saks skyld er jeg sikker på at Stoltenberg også ville hatt problemer med å svare tydelig på spørsmål som: "Er havet stort?", "Er månen langt borte?".

Lenke til kommentar
Vel så vidt jeg har hørt så er det heller ingen andre partier som har klart å få igjennom så mye UTEN å være i regjering.

Vel jo, Frp har fått igjennom ganske mye til et parti som ikke har vært i regjering. Bare husk på at AP er veldig glad i å gjøre som Frp foreslo for mange år siden :D

"Sieg Heil!"?

Lenke til kommentar

Vel jo, Frp har fått igjennom ganske mye til et parti som ikke har vært i regjering. Bare husk på at AP er veldig glad i å gjøre som Frp foreslo for mange år siden :D

"Sieg Heil!"?

Forstår du ikke at Frp bare bygger luftslott. Det at den rødgrønne regjeringen gjør ting Frp foreslo for mange år siden er et faktum er rett og slett fordi Ap gjør ting på et tidspunkt der vi har mer penger. Frp sløser bare bort pengene på motorvei og lignende samtidig som de vil ha mindre skatt. Det viser at Frp vil tjene mindre og bruke mer. Jeg sier ikke at vi ikke trenger motorvei over hele norge, men jeg sier at vi kanskje ikke er klar for det nå. Kanskje kan de pengene brukes på noe annet.

Lenke til kommentar
Forstår du ikke at Frp bare bygger luftslott.

Nei, det eneste jeg ser er at folk som egentlig ikke har peiling på hva politikken deres går ut på sprer FUD om dem.

Det at den rødgrønne regjeringen gjør ting Frp foreslo for mange år siden er et faktum er rett og slett fordi Ap gjør ting på et tidspunkt der vi har mer penger.

Vi har tydeligvis mer penger hele tiden fordi de har gjort det hele tiden.

Frp sløser bare bort pengene på motorvei og lignende samtidig som de vil ha mindre skatt. Det viser at Frp vil tjene mindre og bruke mer.

Ja, for infrastruktur og sparing av menneskeliv er jo bortkastet.

Lenke til kommentar
Ingen snakker om jernbane og motorveg da dette er for dyrt. Det er nok "ikke" saker for alle partier i posisjon.

høyre ønaker å bruke 15 milliarder kroner mer på samferdsel enn dagen regjering

Det eneste partiet som har en konkret plan for hvordan infrastrukturen skal bygges ut og finansieres i Norge de neste 20 årene, er FrP. Kanskje derfor ingen andre snakker om det samme. Det trengs ikke

vel jeg selv er med i Unge Høyre og har klart å få frem at Bodø gruppa vil ha en utvidning av jernbane nettet og lage en ny strekning fra Fauske Til Narvik. mest sansynlig kommer min hjertesak til å gå vidre opp i systemet til Nordland og så til UH's landsforbund, og dette vil mest sansynlig påvirke moderpariet og andre partier.

Hvordan får de det til? Eller det rette spørsmålet er vel kanskje:

-Hvorfor får ikke Norge til det samme, som har OLJEFONDET?

det er fordi Svergie gikk på en smell og fikk en så kalt aha opplevelse der de innså at uten samferdsel gikk alt i stå inklusivt økonomien. og det er her Norge har feilet, Svergie har advart Norge mange ganger om å ikke gjøre samme feil så bare fremtiden kan vi se om det blir en større satsing på samferdsel.

om man bruker Oljefondet vil man ha mindre penger å bruke senere når man trenger det, men jeg mener at man burde forvalte og ikke la ting gå i sønder og sammen for så å lage noe nytt.

Frp sløser bare bort pengene på motorvei og lignende samtidig som de vil ha mindre skatt. Det viser at Frp vil tjene mindre og bruke mer.

sist høyre var på topp og ga skattelettet tjente staten ca 24 milliarder mer enn tidligere selv om det var mindre skatt

Lenke til kommentar

Vel, de åtte årene forrige regjering med Høyre styrte landet, så ble det bare svekket alt som er. Veien ble bare i dårligere og dårligere forfatning. Og det ble først et løft med dagens regjering. Men det hjalp uansett lite, siden veiene ennå får for lite. Jeg syntes at årsavgiften skulle gått til vei. Da ville vi hatt bedre veier enn nå ihvertfall.

Så at Høyre lover mer penger på vei, skole, sykehus, politi, det tror jeg meget lite på.

Kanskje de burde få ny leder man kan stole på? Det mangler egentlig alle partier :S

Lenke til kommentar

Vel, de åtte årene forrige regjering med Høyre styrte landet, så ble det bare svekket alt som er. Veien ble bare i dårligere og dårligere forfatning. Og det ble først et løft med dagens regjering. Men det hjalp uansett lite, siden veiene ennå får for lite. Jeg syntes at årsavgiften skulle gått til vei. Da ville vi hatt bedre veier enn nå ihvertfall.

Så at Høyre lover mer penger på vei, skole, sykehus, politi, det tror jeg meget lite på.

Kanskje de burde få ny leder man kan stole på? Det mangler egentlig alle partier :S

Ikke klag på naboens hage viss du selv har en uflidd plen:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...