Kongeskipet Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Har en 8 GB minnepenn som jeg målte lese- og skrivehastighet på 22/13 MB/sekund. Har tidligere hatt Ubuntu på den, men etter jeg la inn Ubuntu 9.04 fikk jeg ikke til å lagre innstillingene. I stedet for å gå tilbake til 8.10 vill jeg prøve noe nytt. Jeg setter som krav at instillingene lagres på minnepennen. Det ville også vært en stor fordel om /home var en egen mappe på minnepennen slik at jeg enkelt kan hente dokumentene i Windows. Open Office setter jeg også som krav at skal fungere, og Compiz sier jeg ikke nei til. Vill helst at OS-et ikke sliter for mye på minnepennen. Har prøvd Puppy linux og det falt ikke helt i smak, men jeg kan ikke utelukke at jeg går tilbake til det i og med at hele OS-et lastes til ram, og den supre ytelsen. Chrunch bang linux kan godt være aktuelt. Krevde jeg for mye? Bare å komme med forslag Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Har selv installert Crunchbang på en minnepenn, ville dog ha prøvd å hivd en ikkebloat distro på penna. Hvorfor? Skrivehastigheten på minnepenna gjør den til en pen flaskehals ved opdatering. En annen ting er tida til installasjon, pga flaskehalsen. F.eks Arch(live?), siden da får du et rent system. Legg på et automount script på startup så du mounter alle partisjoner på PC'n du setter penna i, har ikke nok peiling til å lage et selv da tipper den skal i rc.conf eller noe da. Endret 9. mai 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 http://www.gentoo.org/doc/en/usb-guide.xml Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Damn Small Linux og Slitaz er også små distroer som også passe for USB. Etter min mening så er den beste Puppy Linux. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Prøvde slax i dag, ingen ting å klage på med hastigheten. Vill forsøke den litt til før jeg prøver noe annet. Booter på rundt 1 minutt fra minnepennen og kan laste OS-et til ram som i Puppy. Men likte ikke så godt at det bare var root-bruker. F.eks Arch(live?), siden da får du et rent system. Måtte vel vært Arch-live da. Om jeg pakker ISO-filen ut på minnepennen vill jeg da kunne lagre instillingene og dokumentene, eller tenker du å legge ISO-filen på en cd og installere på minnepennen? Om sistnevnte, hvordan er da driverstøtten om jeg flytter den fra en pc til en annen? http://www.gentoo.org/doc/en/usb-guide.xml Virker litt for vanskelig for meg, er ikke så flink i linux enda. DSL og SliTaz skal jeg se på, kanskje de er litt for små. Er det slik at jeg kan installere programmer på den, og de er der neste gang? Endret 10. mai 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Måtte vel vært Arch-live da. Om jeg pakker ISO-filen ut på minnepennen vill jeg da kunne lagre instillingene og dokumentene, eller tenker du å legge ISO-filen på en cd og installere på minnepennen? Om sistnevnte, hvordan er da driverstøtten om jeg flytter den fra en pc til en annen? Du kan teknisk sett gjøre 2 ting: *Formatere 1 partisjon for din statiske enhet og en partisjon til for plassen og lagre filene *Du gjør som du sier og bruker en CD til å installere OS'et på minnepenna Ville ha gått for løsning nr2 siden med nr1 kan du ikke oppdatere systemet og det du installerer kjører i ram. Enda driver messige tøvet du kan møte er skjermkorte(kan fikses med log inn og ut), eller å laste inn driverne fra kernel(ikke vanskelig). Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Arch har for min del fungert helt smud fra USB-penn Booter overraskende raskt og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå