sla Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg har en Yamaha XJ 600 som sårt trenger en ansiktsløftning da den har en del sår og sprekker m.m i kåpa. Etter det jeg har forstått er det mest sannsnylig at kåpa er av ABS plast (tar iallefall det for gitt). Har lest endel om plastsveising på nettet, men har problemer å finne ABS sveisetråd eller annet jeg kan bruke som sveisetråd. Noen som har gjort dette før som kan gi meg et tips? Lenke til kommentar
Rocky1 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Sveising av plast er avansert og lite brukt. prøv heller å pusse først, deretter smøre på grunning og lakkere med en slags for for lim. Endret 9. mai 2009 av Rocky1 Lenke til kommentar
sla Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Sveising av plast er avansert og lite brukt. prøv heller å pusse først, deretter smøre på grunning og lakkere med en slags for for lim. Noen spesiel form for lim du ville brukt? Lenke til kommentar
sla Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Prøv glassfiber... Etter det jeg har forstått så binder glassfiber seg ikke særlig godt til plast. Løsner etter en tid med vibrering... Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Kommer veldig an på type plast da. Vet ikke hvilken plast det er på min MH Rx 50, men jeg har brukt det på 5-6 kåpedeler, og ingenting har løsnet, eller gitt tegn til å løsne Hvis du vet/finner ut hvilken plast som brukes på denne mopeden, og det er samme, så vil jeg si at det er bare å kjøre på Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Stålplast kan kanskje gjøre susen? Ligner på sparkel, men er sterkere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå