Gå til innhold

Bakhøyttalere i 7.1 system

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har en sofa som står helt innat bakvegg. Har nå bakhøyttalerne mine på stativer ved siden av sofaen i et 5.1 system. Men har Onkyo 606, og vil derfor (naturlig nok) utvide til 7.1.

Det jeg lurer på er hvordan det vil bli med to høyttalere hengende på veggen over/bak soafaen. Vil dette fungere greit og gi et greit lydbilde? (vil da benytte de på stativer som "sidehøyttalere"). Eller vil de oppe på veggen være for "nærme" sidehøyttalerne, slik at lydbildet ikke blir noe særlig, og jeg like gjerne kan droppe å utvide til 7.1?

I tilfellet dette kan fungere:

Noen som har noen tips til små høyttalere jeg kan henge på veggen over sofaen? (litt sånn bose størrelse tenker jeg).

Pris: helst under 2000 (men er interessert i vite om alternativer over og).

(Har fra før Dali Concept 6 fronter, concept 1 bak og consept center).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, ikke helt ubrukelig, men ville heller brukt penger på å oppgradere eksisterende høyttalere hvis det hadde vært mulig.

Mirage sine omnistat er veldig gode til "takplassering" og sprer lyden godt, slik at man ikke får inntrykk av hvor de er plassert.

Pr nå selges de stort sett stykkvis, men til reduserte priser feks her 1890 pr stykk er ikke verst for disse.

Lenke til kommentar

Å bytte ut noe blir ikke aktuelt. De er rimelig nyinnkjøpte, og er veldig fornøyd med dem!! Som jeg skrev var dette et spørsmål om å gå fra 5.1 til 7.1.

Takk for tipset med Mirage.

Lenke til kommentar

Jeg ville (naturlig nok) droppet ideen om et 7.1-system, ikke bare fordi det ser ut som om rommet ditt ikke egner som best til det, men mest fordi en Onkyo 606 ikke klarer å drive det du har nå engang tilfredstillende.

Mitt råd til deg er derfor å kjøpe en effektforstker til 2000,- om det er budsjettet ditt.

Lenke til kommentar

Svært begrenset hva du får om dagen (sjekket hifisentralen og avforum akkurat), men kom over en gammel rotelblokk som kanksje kan være noe for deg!

http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/inde...ic,38367.0.html

Har hatt 3 Rotel980, og fikk nå låne en 985, så denne serien går jeg god for.

Du kan sikkert få den for en tusenlapp vil jeg tro. Den er nok ikke aller kraftigst, men da får du hvertfall avlastet din surroundreceiver, så det vil hjelpe en hel del.

Jeg ser ikke hvilken modell det er, men post det gjerne når du får snakket med han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...