Gå til innhold

[Løst] UltraVNC: problemer med tilkobling

Anbefalte innlegg

Lastet nettopp ned Ultra VNC på windows vista. Hadde den på xp fra før fordi jeg har koblet iPod Touch til xp før. Det funket helt greit. Da oppga jeg bare IP-adressen og så var det gjort. Men når jeg nå prøver å koble sammen windows vista og windows xp funker det ikke. Jeg er ingen dataekspert. Det er så utrolig mange innstillninger du kan velge i mellom. Jeg skjønner ikke stort av det. :roll: Jeg kjører VNCserver på den PC-en jeg skal styre, og åpner VNC-viewer på den andre. Der taster jeg inn IP-adressen som både windows og VNC-server sier at jeg har. Men viewer klarer ikke å koble til. Plutselig ser jeg på denne siden: http://www.interlan.no/ at jeg har en helt annen IP-adresse. Prøver denne og, men neida. Brannmuren tillater programmet på begge maskinene, jeg har til og med prøvd å skru brannmuren helt av, men nei. Når jeg kjører VNC-server på den pc-en jeg skal kontrollere og viewer på den jeg skal kontrollere med: skal jeg skrive IP-adressen til den pc-en jeg skal styre inn der det står VNC server? Hvis jeg skal det. Hva annet kan det være jeg gjør galt? Jeg har lest at det er det samme hvilken programvare du har på maskinene når du har ultraVNC, så det kan ikke være det som er problemet. Eller?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er PC`n på samme hjemmenett / router (da blir IP vanligvs 192.168.1.1xx)

Trykk på START, velg KJØR. Skriv cmd (ENTER) deretter ipconfig (ENTER) da ser du maskinens IP(er)

eller er PC1 hjemme og PC2 hos kompis da blir det en ekte IP-adress slik du fikk?

80.x.x.x

Det er ihvertfall det første vi må finne ut!

Lenke til kommentar

Hei.

Joda jeg har begge Pc-ene koblet sammen til samme router. Og IP-adressen er helt lik den du skrev, altså begynner den med 192.168. Kan det være routeren som blokkerer det hele kanskje? Vi har internett fra BKK (Bergens kommunale kraftverk) Det er et passord på routeren som vi ikke har laget selv, men som vi fikk tildelt. Det er en trådløs router.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...