Gå til innhold

Studentjobber - Bare møkkajobber?

Anbefalte innlegg

God kveld :)

Saken er det at jeg er ganske så lei av og ikke ha noen inntekt. Er vel drøyt 8 måneder siden sist jeg jobbet. Er nå student og har spesiell studiekompetanse med rimelig greie karakterer. Det som irriterer meg grenseløst er at jeg nå i 2-3år framover i tid er dømt til drittjobber. Det er jo rett og slett umulig å få seg noe annet enn serviceyrker. Jeg trives enkelt og greit ikke i serviceyrker, jeg blir i dårlig humør av det. Det er derfor jeg ikke har jobbet noe særlig i det siste. Er den noen her som kommer på en jobb som en oppegående student kan få som ikke er innen service? Tror jeg kommer til å ta vekterkurs, er det eneste jeg kan komme på som er greit å få seg jobb innen uten ferdig utdannelse.

Edit: Forsøker å holde god oversikt på NAV og Finn.no

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen andre planer uten om det da?

3 år på uni eller høyskolen og jobbmarkedet vil se helt annerledes ut.

Studiekompetanse er jo for å komme inn på høyere utdanning og ingen fornuftig bragd i seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg har gått 1 år på Dataingeniør nå, men fant ut at jeg ikke trivdes med det pga. det sosiale miljøet. Starter på elektroingeniør til høsten, gleder meg til å bil ferdigutdannet. Det er iallfall sikkert!

Lenke til kommentar
Jeg har gått 1 år på Dataingeniør nå, men fant ut at jeg ikke trivdes med det pga. det sosiale miljøet. Starter på elektroingeniør til høsten, gleder meg til å bil ferdigutdannet. Det er iallfall sikkert!

kan du forklare det litt? på hvilken måte?

har nesten et år på meg for å bestemme ingeniørlinje, men bare lurer.

Lenke til kommentar

Jeg var rett og slett for annerledes ift resten. Om du bruker hver dag fra kl. 15-21 til og spille World of Warcraft og resten av tiden til å programmere så passer du nok inn. Det går mye i spillprat. Det er som å være tilbake til 9. klasse uten jenter. Jeg er festløve,treningsnarkoman og gal etter jenter, litt kollisjon med interessene kan man si.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Problemet er at utan utdanning så er det ikkje så mange andre jobbar en service yrker der du får jobbe mindre en 100% stilling utan utdannelse.

Men dette vil ikkje seie det er umogleg å finne ein anna jobb, men det kan være vanskelig. Prøv å sjå om du finner ein fysisk jobb, kanskje jobb på eit lager eller sorterings arbeid?

Ellers så kan det være ein ide å høyre med aktuelle framtidige arbeidsplassar. Some elektroingeniør student så kan det være du kan få ein praksis plass i ei bedrift? Sjølv om dette ikkje er veldig godt betalt så gir det deg relevant yrkeserfaring i tillegg til litt lønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...