Gå til innhold

Forskjell på Barracuda V og 7200.7?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut fra specen på Seagates hjemmeside ser det ut til at 7200.7 har omlag 3dB lavere støynivå ved idle. Den er i tillegg oppgitt å ha noe bedre ytelse enn V.

Spec for 7200.7 finner du her

Spec for V finenr du her

mvh

Lenke til kommentar

Den nye disken er etter sigende en dårligere versjon av Barracuda V. Et lite søk på forumet på www.storagereview.com bekrefter dette.

Har ingen link, men ettersom jeg husker er den nye dårligere på random access, og støyer endel mer.

Lenke til kommentar

Er det oppgitt en grunn noen sted på hvorfor de har fjernet denne beskyttelsesplaten? Har det noe å si for lydnivået?

Når det gjelder hastigheten, så skal vel 7200.7 være litt raskere, ifølge de testene jeg har lest.

Lenke til kommentar
Er det oppgitt en grunn noen sted på hvorfor de har fjernet denne beskyttelsesplaten? Har det noe å si for lydnivået?

Når det gjelder hastigheten, så skal vel 7200.7 være litt raskere, ifølge de testene jeg har lest.

Pussig... de testene jeg har lest har de hengt seg veldig opp i akkurat det faktum at 7200.7 er tregere enn V. Ett site hadde tilogmed fått tak i en nyere versjon av 7200.7 og selv om ytelsen var bedre på den, var den fremdeles under V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...