Gå til innhold

Legge filmer over på Xbox 360

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så ekstremt lei av å prøve å få til streaming fra PC til Xbox at jeg er ute etter en måte å dele opp filmene på slik at jeg kan legge dem over å Xbox'en via USB. Det er snakk om både MKV-filer og andre videofiler.

Hvilket format burde jeg konvertere til, og hvordan kan jeg dele filene opp i mindre slik at jeg kan legge dem over på en 1 Gb minnepenn for så å legge dem inn på Xbox'en?

Jeg har prøvd streaming via WMP 11, tversity osv men får ikke kontakt i det hele mellom PC og xbox. PC finner ikke xbox på nettet og omvendt. Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du får ikke lagt de over til xbox harddisk.

hvis du ikke får kontakt mellom xbox og pc i wmp11, da har du et seriøst problem.

Fortell hvilken ruter(e) du har og er du kablet, pc og xbox?

wmp11 er genialt enkelt å sette opp: (skal se om jeg husker uten å kikke)

1. start wmp11

2. bibliotek

3. mediedeling

4. kryss av "del mine medier med"

5. da skal i teorien xboxen din poppe opp der hvis den er i nettverket med ruter(modemet) ditt

6. Tillat

7. bibliotek igjen, flere alternativer.

8. overvåk mapper (her velger du hvilke mapper xboxen skal se på)

for senere å se på video filer gjennom "video library" må du starte en fil av typen .avi for da å kunne laste ned divx codec (du må være tilkoblet live).

IKKE bruk media center.

mkv filer er ikke støttet gjennom win xp eller vista, men muligens gjennom win 7. ??

http://www.hardcoreware.net/windows-7-stre...ps3-seamlessly/

http://www.hardcoreware.net/mkv-windows-7-xbox-360-ps3/

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Ok den er grei, å konvertere til en brukbar filtype skal jeg alltids få til.

Saken er at Xbox'en ikke popper opp når jeg går inn på mediedeling. Routeren er av merket linksys, som også sender ut trådløst. En kabel går fra router til Xbox, en annen kabel går fra router til PC. Både PC og Xbox har god tilkobling til internett, men det virker som om de ikke finner hverandre.

Windows-brannmuren fungerer ikke, så den er neppe den skyldige. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få kontakt mellom Xbox og PC?

Lenke til kommentar
Kan strekke en nettkabel mellom Xbox og PC ja, men da må jeg vel ha en krysset?

Er det da samme fremgangsmåte, MWP 11 og mediedeling?

standard kabel, du må da sette nettverkskortene i bro.

åpne nettverkstilkoblinger

hold inne ctrl mens du velger begge med musa

høyreklikk meny også står det bro etellerannet.......

da deler ihvertfall xboxen internett med pcen, betyr da at pc må stå på hvis du skal være live :)

så samme fremgangsmåte med wmp11, hvis du ikke får det til da, da har du en seriøs feil eneller annen plass.

btw: prøvde du å skru av antivirus når du har prøvd før? AVG f.eks har en idiotisk brannvegg som ødela alt for meg.

Lenke til kommentar

Hmm har ikke to nettverkskort nei...:(

Klarer ikke forstå hva problemet er, ser ingen ting som er i veien for at det skal fungere. Jeg får bare kjøpe meg en harddisk om jeg ikke får det til, men har ikke helt gitt opp enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...