Gå til innhold

Overklokking av minnet (ASUS A7N8X Dlx, DDR400)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker noe tips om overklokking av minnet! Har ASUS A7N8X Deluxe, og 2 stk TwinMOS PC3200 DDR400. Jeg leste en artikkel i OCShoot.no om dette minnet, og der sto det at det hadde ganske gode overklokkingsegenskaper. Etter å ha prøvd meg litt forrige uke.. hadde jeg en dårlig erfaring med at maskinen ikke ville inn i biosen engang. Jeg clearet CMOS'en, og det fungerte ikke... prøvde flere ganger, og får å gjøre en lang historie kort... det gikk til slutt hehe :)

Til dere som har A7N8X, hvilke innstillinger ville dere brukt på minnet? Jeg har ikke tenkt å overklokke CPU nå, den blir litt varm hehe, så det blir helst bare minnet. Er det noen som har noen forslag? Jeg kjører siste BIOS versjon, og kortet er REV2.0.

Takk for hjelpen

En ting til.. jeg var på en side som inneholdt nForce2 forums, og über Bios versjoner... mista lenken (så det fra en annen PC). Noen som har den lenken?

Og et skikkelig newbie spørsmål til slutt... Hva er WINBOND? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får best ytelse ved å kjøre fsb og ram i sync (altså 166Mhz i ditt tilfelle). Gå inn i Advanced Chipset Features i BIOS og sett memory frequency til 100%

ÜberBIOS trenger du ikke legge inn hvis du ikke har planer om å overklokke prosessoren (med ÜberBIOS får du litt flere valg i BIOS, der du kan stille Chipset voltage osv.)

Windbond henviser til ramchippene som sitter på Twinmos rambrikkene. TwinMOS brikker med Winbond chips regnes for å være endel bedre enn "vanlig" TwinMOS.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Om du ikke vil overklokke CPU, men fortsatt vil ha båndbredde så setter du FSB opp og MP ned.

Om HK klarer det så kan du feks prøve med 200*9 eller 200*9,5. Da blir ikke CPU presset stort. Timings må du nesten bare prøve deg prem med.. men 2-2-2-5 burde gå om du ikke kjører minne på mer enn 200. Minnet kjøres selvsagt sync ;)

Lenke til kommentar

ÜberBIOS trenger du ikke legge inn hvis du ikke har planer om å overklokke prosessoren (med ÜberBIOS får du litt flere valg i BIOS, der du kan stille Chipset voltage osv.)

Har også A7N8X Deluxe, hvor finner jeg überBIOS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...