Andy Dufresne Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg hadde installert vista 64(home premium) på en core i7 920 maskin. Alt virka bra med Vertexen men i det jeg driver og pakker ut en større .rar fil så kommer det beskjeder om filer som er ødelagte. Dette forseter med mer og mer filer og vista ber meg kjøre chdisk, men før jeg får gjort dette så låser maskinen seg helt. Ved restart så er hele operativsystemet ødelagt. Jeg laster inn vista fra dvd på ny og den klarer ikke og reparer systemet, disken vises som helt tom. Jeg installerer helle greiene på ny noe som gå fint, men i det jeg skal restarte ved installasjon av drivere så kommer det opp melding om "missing operating system". Jeg forstår ikke hva som er årsaken, er det feil med disken? Lenke til kommentar
maasoey Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Prøv en vanlig S-ATA-disk eller noe for å sjekke om det faktisk er Vertex'en som svikter. Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Prøv en vanlig S-ATA-disk eller noe for å sjekke om det faktisk er Vertex'en som svikter. Ja da har jeg prøvd en vanlig Sata disk og det fungerte utmerket. Det peker vel på at det er noe med disken? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Det er klart det kan være noe galt med SSD'en. Har du sjekket hvilken FW det er på disken? (du kan laste ned HDtune den vil vise deg hvilken FW du har) Jeg har ikke hatt noen slike problemer med min og den har jeg hatt flere FW's på. De tidligste utgavene kunne nok ha gitt slike problemer så jeg ville ha prøvd å oppdatere til siste versjon, dersom den ikke allerede har det. (V1.10 er siste) Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg lastet ned HD Tune og den viser Firmware version : 00.P97. Er det en gammel? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Den er nok gammel og ikke anbefalt. Last ned den nyeste fra OCZ Link husk: les bruksanvisningen ;-) I og med at jeg ikke er helt sikker på hvilken FW du har *må* du gjøre det på den tungvinte måten. Sette jumper på SSD'en (er rimelig sikker på at du må det) IDE mode i BIOS Boote fra USB eller DVD plata til Vista/W7 og deretter skulle det gå greit. Endret 10. mai 2009 av Anvil Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Den er nok gammel og ikke anbefalt. Last ned den nyeste fra OCZ Link husk: les bruksanvisningen ;-) I og med at jeg ikke er helt sikker på hvilken FW du har *må* du gjøre det på den tungvinte måten. Sette jumper på SSD'en (er rimelig sikker på at du må det) IDE mode i BIOS Boote fra USB eller DVD plata til Vista/W7 og deretter skulle det gå greit. Ser ut som jeg har Firmware 1199. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Enten har du 1199 eller den originale. (begge er dårlige!) Uansett kan du da ikke benytte Boot-CD'n som krever 1275 (eller nyere) og da må du til med jumper etc. Det skulle ikke forbause meg om det ble i orden etter dette. Flashingen går egentlig kjapt og greit og etter denne oppgraderingen skal ting gå greiere ved neste oppdatering. Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 OCZ pull 1199 FW. På grunn av data loss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå