Gå til innhold

Nrk Tv - Lisens. Betale dobbelt?

Anbefalte innlegg

For det første vil jeg henvise til denne loven på NRK-sine sider:

Den som er registrert med lisens og vedkommendes ektefelle/samboer kan ha flere fjernsynsmottakere i samme husstand dersom fjernsynsmottakerene brukes av dem og barn som de fullt ut forsørger. Fjernsynsmottakere som er plassert i fritidshus, hytte, campingvogn, fritidsbåt eller på annen måte er plassert utenfor husstanden går inn under samme registrerte lisens - se Forskrifter om fjernsynsmottakere § 4, ledd I.

Jeg bor hjemme hos min far, som er registrert med tv-lisens og har betalt denne. For en stund siden skulle vi bytte ut tven hjemme, og jeg dro i butikken å kjøpte en ny tv som jeg registrerte på meg med adressen hjem til far. (Registrerte den på meg, fordi jeg betalte den osv)

Allikevel presterer lisenskontoret å sende oss en faktura på mitt navn hjem til oss, om at jeg også må betale tv-lisens.

Vi ringte lisenskontoret, og de sa så lenge jeg er over 21 år (som jeg er) og kjøper tv, må jeg betale lisens.

Skjønte ikke helt den, i og med at far betaler lisens allerede på adressen våres. (Vi bor i en leilighet, ikke hus med sokkelleilighet etc)

Hva må vi gjøre her, for at de skal trekke tilbake regningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du skulle gjort var at du satte tv-en på navnet til faren din, han skulle ha vært med deg og handla tv-en Er vel bare å bite i det suret eplet og betale for det er ikke så mye du kan gjøre når de sier at det er slik. Jeg synes dette virker urimelig, beviser bare hvor griske den norske stat er.

Lenke til kommentar

Trenger ikke lage noen stor kontrakt.

Bare send et kort brev hvor du informerer om at tv'en er solgt, til hvem, og at du dermed ikke lengre skal betale lisens.

Gikk på samme smell selv, men etter en et tilsvarende brev har jeg aldri hørt noe mer fra lisenskonteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...