Gå til innhold

katten er hes


Anbefalte innlegg

hei.

overskriften beskriver vel best åssen katten er nå... når han mjauer , så mjauer han sånn 'hest'. det virker nesten som han har vondt i halsen.

han svelger også en del sånn 'rart'.

akuratt som når vi mennesker har vondt i halsen, og svelger, så løfter vi liksom halsen og svelger liksom.. tungt.

hvis noen skjønner hva jeg mener xD

han gjør akuratt sånn.

innbiller meg også at brystet hans går noe veldig opp og ned når han maler.

 

han er ganske gammel, 13 år. så det forundrer meg egentlig ikke at han begynner å bli skrøpelig. men det er jo ikke noe gøy for det.

 

hva kan det være? mjauinga høres mer ut som knirking enn mjauing.

 

han pleier å mjaue litt 'svakt' og 'stakkarslig' når han vil ha mat eller kos... sånn *det er synd på meg. jeg trenger mat og kos*

for deretter å mjaue ganske høyt og vanlig når det er noe 'mindre viktig'.. (som når han vil inn eller ut).

han har mjauet en del vanlig når han vil inn og ut i det siste, men når han vil ha mat/kos så kommer denne knirkinga da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han er vel godt voksen ville jeg sagt, i og med at katter kan bli opp til 30 år (og kanskje litt mer).

Da regner jeg med at du mener "dyre år"? Katter blir sjelden mer en 15 menneske år gamle. Dessverre.

 

:)

 

Jeg mener menneskeår. Så grunnen til at katter ikke lever lenger enn 15 år er jo fordi de går gjennom så mange ulykker. Katter blir påkjørt f.eks.

Lenke til kommentar

nei han hoster ikke uvanlig mye... hmm kanskje han har astma ja, men er det liksom sånn som kan komme etter mange år? trudde det var noe man hadde fra begynnelsen? (vet ikke :p) men det ser nesten ut som han har noe vondt i halsen. kan de bli forkjøla egentlig??

Lenke til kommentar

Sånt begynte katten min også da han var 13.

Nå er han 21 og det river i ørene når han mjauer. :p

Sånn går en vanlig dag:

Katt: *ved matskålen* Nyaaaaarraargh Rayyyrrr.

Ninja: Argh! Du har mat ditt flassberg!

Katt: *kryper til døren* Nåååååryuåår.

Ninja: Du var ute for 10 minutter siden jo! :realmad:

Katt: Wråååjååårnnn. *tisser på gulvet*

 

Og sånn går nu dagan.

 

13 år er ikke så veldig mye for en katt. Som sagt er min 21, naboen har en på 12 (så god som ny :p ) og hadde en på 17.

Jeg tror ikke det er noe galt med katten din. Men hvis du er bekymret så er det jo bedre met et dyrlegebesøk for mye enn et for lite. ;)

Endret av Ninjakos
Lenke til kommentar

ja, får håpe han lever til han blir over 20 :) hehe

han holder seg nå godt, er ute og farter og spiser vanlig (bare at han er en veldig glupsk og sulten katt med sans for god mat) og vasker seg og sånn...

 

idag har han begynt å hoste litt mye. hosta skikkelig et par ganger og.

skal se det an en dag eller to til så skal jeg vel få tatt han med til dyrlegen hvis han fortseter å være sånn... men hadde jo vært greit å kanskje få vite noen tips? vurderer nesten å la han slikke på noe sterkt noe, for det hjelper jo for halsen hehe. men kanskje ikke så sunt?

 

kan det være hårball kanskje? har aldri sett ham hoste opp hårball da! men han har vel blitt litt skrøpeligere enn ahn var før. og nå er jo tida for å miste pels fullt igang!

det virker som at det er noe med halsen altså!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...