Gå til innhold

Kjedelig problem, får ikkje start

Mala

Anbefalte innlegg

hei igjen.har nettopp bygd en maskin.har ett msi k7n2 delta l hovudkort, xp2400 + cpu og twinmos 256 ddr ram.straøm forsyning på 340 w. eg har sjekket koblinger og sjekket og sjekket. eg slår på maskina og strømmen går igjennom huvudkortet til alle stasjoner og vifter osv, men så kommer dt ett lite varsels pip fra msakina, og den slår seg av. hakke peil på ka som skjer, men ahr an mistanke om at det kan verre rammen, men er ikkje sikker. noen som har peil på ka som skjer. PS har tatt hensyn til statisk elektrisitet når eg satt den sammen

takker for alle mulige svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem en gang, og da var det skjermkortet som ikke var helt riktig på plass i AGP slot'en. Det kunne ikke sees med det blotte øye, men da jeg tok ut og satte i kortet på nytt løste problemet seg...

Lenke til kommentar

Noe sånt skjedde meg da jeg bytta HK for en stund siden..

Da var det min kjære AMD Athlon som hadde tatt kvelden..

Jeg klarte å isolere problemet ved å ta ut cpu, for da sluttet maskinen å slå seg av rett etter at jeg skrudde den på.. (man får jo bare et svart skjermbilde da, og ingenting skjer, men likeså, maskinen sluttet å skru seg av pga at kortet har en sikring på å bruke defekte deler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...