Gjest Guest* øre problemer Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Hei har veldig dårlig hørsel på BEGGE ørene. Pappa tror det er for mye ørevoks inne i øret. Har øresus også. hvordan bli kvitt ørevoksen? Matolje? Legevakt? Hvor mye olje og kanskje lurest om natten? Har hørt at man bør ta litt olje inn i øret en dag før og så oppsøke lege, stemmer det? Hva hadde eventuelt legen gjort? Mvh Gjest med øre problemer! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Tror faren din også snakket om at han hadde hørt ekko når han ropte deg inn i øret... Alvorlig, ta deg en prat med en lege, ikke hobbylegene her på forumet. Plutselig sitter du med frityrolje og et par pommesfrites i ørene, for så å bli bedt å gå i badstu. Legen er det sikreste alternativet her, har du prøvd å fiklet med q-tips forresten? Øresus er ikke noe særlig å tulle med, har du hatt det lenge? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg ville først prøvd med øreskylling som fåes kjøpt på apoteket. Lenke til kommentar
Gjest Guest* øreprooblemer Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 jepp har hatt det en stund. begynte først i det ene øret så har det kommet å gått som det vill. De gangene det har forsvunnet har det kommet tilbake når jeg har dusjet. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 altså kjøp deg en skyllesprøyte på appoteket og ha lunkent vann i. sprøyt inn i øret for å skylle. blir ikke øresusen borte så oppsøk lege Lenke til kommentar
Gjest red_magic Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Har du tatt en hørselstest? Hvis du forsatt går på skole så kan du gå til helsesøstra og be henne om ta en sånn hørselstest på deg. De fleste har en sånn apparat tenker jeg. Også en ting til, er du bare tett i begge ørene eller har du vondt også? Jeg hadde vondt da jeg hadde voks i øret da jeg dro til legen fikk jeg beskje om at jeg hadde fått ørebetenelse. Da ble jeg sendt til en spesialist som undersøkte øret mitt og suget ut alt det skitte som satt i øret, og wooops så var alt fint igjen. Lenke til kommentar
Gjest Guest* øreproblemer Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Også en ting til, er du bare tett i begge ørene eller har du vondt også?Jeg hadde vondt da jeg hadde voks i øret da jeg dro til legen fikk jeg beskje om at jeg hadde fått ørebetenelse. Da ble jeg sendt til en spesialist som undersøkte øret mitt og suget ut alt det skitte som satt i øret, og wooops så var alt fint igjen. Ja har vont i det ene øret. Tror jeg går til legevakta imorgen jeg... God ide? Lenke til kommentar
Gjest red_magic Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ja det kan være lurt hvis du føler at smertene er til å ikke holde ut med. Da jeg hadde det så fikk jeg en sånn støtt aktig følelse i venstre øret, og det plunket liksom i 1-2 sekund også var det borte. Sånn forsatte det videre. Jeg tror du har samme problem som meg, da har du nok ørebetenelse oppsøken din eller legevakten så får du medesiner mot smertene samt så får du skyldt ørene der. Hvis det forsatt ikke hjelper så sier du i fra til legen din at du vil gjerne bli sendt videre til en spesialist for videre behandling fordi dette er ikke noe som går over etter et par timer eller dager. Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 God ide ja. Hadde mye ørevoks i øret selv for en stund siden. Ble helt tett i øra, det blir jo som en ørepropp etterhvert. Stakk til legen, og han bare skyldte med en stor sprøyte og alt var i ornings igjen. Var litt merkelig å kunne høre sine egne skritt igjen men.. Lenke til kommentar
Gjest Guest* øreproblemer Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ja det kan være lurt hvis du føler at smertene er til å ikke holde ut med.Da jeg hadde det så fikk jeg en sånn støtt aktig følelse i venstre øret, og det plunket liksom i 1-2 sekund også var det borte. Sånn forsatte det videre. Jeg tror du har samme problem som meg, da har du nok ørebetenelse oppsøken din eller legevakten så får du medesiner mot smertene samt så får du skyldt ørene der. Hvis det forsatt ikke hjelper så sier du i fra til legen din at du vil gjerne bli sendt videre til en spesialist for videre behandling fordi dette er ikke noe som går over etter et par timer eller dager. Ok. Da tar jeg turen til legevakta. øreverken er til å holde ut men det er det at jeg ikke hører noe av samtaler. De må jo nesten gape inn i øre mitt men men. LEGEVAKTA NESTE! RING 113! hehe neida, men takk. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg minner om reglementet for gjesteposting: Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. På grunn av den informative naturen til innleggene i denne tråden får postene stå igjen denne gangen. Men jeg minner folket om at misbruk av gjesteposting kam medføre IP-ban. Lenke til kommentar
Gjest Guest* øreproblemer Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg minner om reglementet for gjesteposting:Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. På grunn av den informative naturen til innleggene i denne tråden får postene stå igjen denne gangen. Men jeg minner folket om at misbruk av gjesteposting kam medføre IP-ban. Ok beklager da. Men har bare ett lite spørsmål. Hvor lang tid bruker legevakta på å fjerne ørevoksen? Blir det gjort i løpet av dagen hvis jeg går idag? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Ok beklager da.Jeg tror ditt spørsmål er følsomt nok til at du har lov til å poste som gjest, men det er 'Guest_Gjest_*' og 'Guest_red_magic_*' som bryter reglene for gjesteposting. Men har bare ett lite spørsmål. Hvor lang tid bruker legevakta på å fjerne ørevoksen?Tviler stekt på at legene på legevakta vil hjelpe deg. Det er ikke akkurat akutt.Men anbefaler at du går på apoteket i morgen og kjøper øreskylligng. Hvis du fortsatt ikke får det ut går du til legen din. Lenke til kommentar
Gjest Guest* øreproblemer Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Men har bare ett lite spørsmål. Hvor lang tid bruker legevakta på å fjerne ørevoksen?Tviler stekt på at legene på legevakta vil hjelpe deg. Det er ikke akkurat akut.Men anbefaler at du går på apoteket i morgen og kjøper øreskylligng. Hvis du fortsatt ikke får det ut går du til legen din. Har vært hos legevakta. fikk beskjed om å gå på apoteket imorgen å kjøpe øreskyld. Skal til fastlegen til fredag=( Men tror det er lurest å bli hjemme neste uke i og med at jeg nesten ikke hører noe. Hva syntes dere? Hvor mye fravær er for mye på videregående? Lenke til kommentar
Gjest Turid holta Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Ørebetenelse er fryktelig vond. jeg blør fra øret og har så ondt at jeg gråter. Uutholdelig spør du meg. Trommehinna er og sprukken men bare ondt og atter ondt. Hvor lenge varer ørebetenelse normalt Lei av å pines. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå