Gå til innhold

[Løst]Operapluginwrapper går berserk - zombieprosesser


Anbefalte innlegg

Hei.

Opera og linux har fungert veldig bra for meg, inntil nå:

Når jeg starter opera ser alt til å fungere normalt, (ser et lite glims av et annet vindu som åpnes samtidig - tror dette har noe med java å gjøre), men etter få minutter med surfing har operapluginwrapper blitt en zombieprosess som formerer seg med høy fart. Dette tar ikke bare CPU, men hindrer andre prosesser i å starte, ergo kan jeg ikke starte andre programmer mens opera kjører (se bilde lengre nede).

Har ikke funnet mye svar etter rask googling, men noe kan tyde på at java klienten kan skape trøbbelet.

Tidligere har det skjedd fra tid til annen at operapluginwrapper lager mange zombie prosesser, men da har det bare vært å restarte opera, så var problemet borte og jeg kunne fortsette, men nå skjer dette hver eneste gang.

Jeg har ikke installert noe den siste tiden som kan forårsake noe som dette.

Noen som har en løsning på problemet?

 

Bilder:

Før opera startes;

post-107204-1241887715_thumb.jpg

Antall prosesser: 146

 

Når opera har kjørt i ca 10min:

post-107204-1241887758_thumb.jpg

Antall prosesser: 1079!

 

Bruker: Fedora 10: Linux 2.6.27.21-170.2.56.fc10.i686 i686

(Syns dette var den mest passende kategorien for tråden)

 

UPDATE:

Har nå lokalisert problemet, som antatt var det Java som var syndebukken.

Deaktiverte nemlig Java, og da funker alt som fjell, bortsett fra java da ( :roll: )

Så da blir spørsmålet videre, noen som har noen tips til hva som kan gjøres slik at det virker igjen. Er standard java for linux (openjdk?).

 

UPDATE #2:

Da Fedora 11 kom byttet jeg ut openjdk med Sun Java, når fungerer alt uten problemer!

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UPDATE:

Har nå lokalisert problemet, som antatt var det Java som var syndebukken.

Deaktiverte nemlig Java, og da funker alt som fjell, bortsett fra java da ( :roll: )

Så da blir spørsmålet videre, noen som har noen tips til hva som kan gjøres slik at det virker igjen. Er standard java for linux (openjdk?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...