k-orm Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Det merkes at Windows XP er et gammelt opperativsystem når man bruker 24" monitor med 1920x1200 pixler oppløsning, da standar vindusstørrelse er 800x600 pixler Når jeg kopler til mp3-spilleren kommer den opp som en flyttbar harddisk, og dermed er vinduet i standarstørrelse. Problemet er at da gjenoppretter Windows explorer til standarinstillingene, så hvis jeg åpner f.eks mine dokumenter er vinduet igjen på 800x600 pixler, og ikke den bredden jeg vil ha det. Har selvfølgelig krysset av for 'remember each folder's view settings' og det hjelper ikke å trykke 'apply to all folders' i mappealternativene, eller å holde inne venstre ALT-tast mens jeg trykker på x-en oppe til høyre etter å fått vinduet slik jeg vil. Har også prøvd å modifisere registeret ved å slette 'HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU, og HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags men windows er like sta. Kan føye til at jeg bruker CCleaner, men har ikke huket av for at den skal slette 'Windows Size/Location Cache', Other Explorer MRUs, eller Menu Order Cache. Det burde være mulig å endre en eller flere windowsfiler slik at standard windusstørrelse blir den størrelsen man ønsker. Eller på andre måter tvinge vindustørrelsen til den man selv velger. Noen som vet hvordan ? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 du kan prøve med autosizer: AutoSizer 1.71 Automatically Resize Your Programs : http://www.southbaypc.com/autosizer/ har brukt den både i xp og vista med 24" monitor . lykke til Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Takk! Det programmet funker faktisk bra. Men det er så unødvendig at man trenger et tredjepartsprogram for å få explorer til å oppføre seg som man vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå