Firesky Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Jeg og en kompis drev å diskuterte bil her om dagen og han nevnte han hadde blitt stoppa, snuten hadde bedt han om å ta ned den lille bamsen han hadde hengende fra speilet (denne var på størrelse med ei fyrstikkeske) fordi det var til hinder for sikten. Men er det noen regler som sier at dette er forbudt? Eller hadde denne politimannen bare en dårlig dag? Endret 9. mai 2009 av Firesky Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Om det hindrer sikten er det ikke lov. Men feks wunderbaum er lov, er jo så mange som kjører rundt med det. Har du derimot 15 wunderbaums, 4 terninger og 3 bamser i speilet blir det noe annet. Kommer jo også ann på hvem du møter, han som kompisen din møtte var vel i overkant "på" hva angår ungdommer med ting i speilet. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 jeg har 2 terninger hengende i speilet og de er ca 5 x 5 cm alle veier. de henger ikke nedafor speilet. er bak speilet så jeg ser ikke terningene. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Det er faktisk ikke lov å ha ting hengende i speilet, nettopp fordi det "hindrer" sikten. Det en en lov ja, men om politiet orker å opprettholde den er en annen sak. Endret 9. mai 2009 av rublings Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 blir jeg stoppet og de sier jeg må fjerne det sier jeg at det skal jeg og det er greit. men har aldri hørt om den loven Lenke til kommentar
rublings Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) I denne tråden på Toyota Sportscar Owners Group sendte de mail til politiet med blandt annet dette spørsmålet: 6. Er det lov til å ha noe som helst hengende i speilet? Svaret de fikk var: 6. Det er ikke lov å ha noe hengende fra speilet inne i bilen. Jeg mener at det kan henvises til Kjøretøyforskriften Kap 30 Speil, §30-1, 4. og Forskrift om bruk av kjøretøy §1-3 Utsyn. Kjøretøyforskriften Kap 30 Speil, §30-1, 4: Speil skal være slik plassert at det ikke unødig, og ikke mer enn det som er forsvarlig, reduserer sikten fremover eller til noen av sidene. Forskrift om bruk av kjøretøy §1-3 Utsyn: Føreren skal sørge for å ha tilstrekkelig utsyn til alle sider, derunder påse at snø, is, dugg eller merke eller annen gjenstand ikke hindrer sikten eller virker forstyrrende. Så i bunn og grunn er det ikke lov, men som sagt så er det nok ikke så mange som pirker på det. Endret 9. mai 2009 av rublings Lenke til kommentar
Espein Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Er det da ulovlig å kjøre med solskjermene nede når det ikke er sol? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Så lenge det ikke hindrer sikten eller virker forstyrrende, så er det vel lov, hvis man følger paragrafene rublings postet. Jeg hater slike paragrafer, de skriver det så defust at det er lov, men samtidig ikke lov =P Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 terningene hindrer ingen sikt for meg. men solskjermene hindrer jo sikten MYE mere Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 terningene hindrer ingen sikt for meg. men solskjermene hindrer jo sikten MYE mere Solskjermene er fastmontert og godkjent. Det er ikke de harry terningene dine. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 "So" ? Er det ikke lov, så er det ikke lov.. Men virker som om du gjør motsatt av hva loven sier uansett Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 høres ut som jeg bryter en skikkelig ulovlig lov. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 høres ut som jeg bryter en skikkelig ulovlig lov. Du bryter i hvert fall HarryLoven der du rægger rundt og spiller konstant yatzy med deg selv i Bodøs gater. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 høres ut som jeg bryter en skikkelig ulovlig lov. En ulovlig lov faktisk ! Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 En annen ting er jo at gps'er o.l. i fronruta også er ulovlig...mange som bryter loven m.a.o. Dog tror jeg ikke lovens lange arm bryr seg nevneverdig. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 En GPS er FASTMONTERT. Den slenger ikke rundt mellom sidene. Noe annet med terninger og dritt slengende. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 so? Bilen din er typegodkjent med originale solskjermer, den er ikke typegodkjent med wunderbaum. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 En GPS er FASTMONTERT. Den slenger ikke rundt mellom sidene.Noe annet med terninger og dritt slengende. Kanskje han har hengt den i speilen? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 En GPS er FASTMONTERT. Den slenger ikke rundt mellom sidene.Noe annet med terninger og dritt slengende. Kanskje han har hengt den i speilen? :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå