Pellick Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Heia! Har vært på tråden til HP support et par ganger angående en laptop som er utenfor garanti men innenfor reklamasjonstid. PC-en trenger sannsynligvis nytt WLAN-eller hovedkort da WLAN-kortet ikke oppdages av OS. Det første HP sjekker når man ringer er om maskinen er innenfor garanti, og jeg blir henvist rett til forhandleren (MPX) når de oppdager at garantien er utløpt. Jeg trodde at support og reklamasjon var noe man alltid kunne (og burde) ta direkte med produsent, hva slags praksis er dette? Er dette vanlig hos HP, bør jeg ringe igjen og bruke kjeft eller må jeg begynne å stri med MPX for å få maskinen fikset? Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Hva med å bare kontakte mpx? De lager neppe noe problemer ut av dette.. Det er helt normal praksis at man kontakter forhandler ved service. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 HP tlbyr gratis support på telefon innenfor garanti. Utenfor garanti er det betaltelefon eller e-post for support. Om du vil reklamere anbefales det alltid å ta det med forhandler, som er det naturlige kontaktpunktet. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Det følger av forbrukerkjøpsloven §§ 27 og 35 at du har plenty med valg. Du kan: - Fremsette krav mot selger/forhandler (§ 27 første ledd), - Fremsette krav mot verksted/person som har stående avtale med selger om å reparere tingen (§ 27 tredje ledd), - Fremsette krav mot tidligere salgsledd (produsent/importør/grossist) (§ 35 første ledd), og/eller - Fremsette krav mot verksted/person som tidligere har utført arbeid på tingen (§ 35 fjerde ledd). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg har samme problem, bare motsatt. Skal reklamere på en PC kjøpt på Deal.no, men når jeg prøver å ta kontakt med de, henviser de meg bare til HP. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg har samme problem, bare motsatt. Skal reklamere på en PC kjøpt på Deal.no, men når jeg prøver å ta kontakt med de, henviser de meg bare til HP. Forklar at du har kjøpt maskinen hos Deal og skal reklamere. Det er egne folk du skal snakke med Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Men som Krikkert sier kan man reklamere til hvilken part man vil. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Så vidt jeg kan se er det vel ikke noen som har sagt noe annet heller. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Du kan reklamere til alle ledd i Norge, men det greieste er vanligvis å reklamere til forhandler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå