Gå til innhold

Telefonselger? Del kunnskap

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Dette er min første post på forumet.

Tenker å kanskje starte som tlf selger som sommerjobb, eventuelt deltid.

Lurer på om noen som har erfaring med dette har lyst til å dele litt god informasjon og tips til hvordan man blir en god selger?

MrMaker :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slutta akkurat som telefonselger, etter 2,5år.

ikke mye å fortelle. "monkey see, monkey do" type jobb. innsats og arrangement/innlevelse teller veldig mye selvsakt. men ikke mange som klarer å holde ut lenge da. var et vennvittig gjennomtrekk av deltids selgere der jeg jobbet. men prøv, de som holder ut og får det til tjener ganske heftig.

Lenke til kommentar
slutta akkurat som telefonselger, etter 2,5år.

ikke mye å fortelle. "monkey see, monkey do" type jobb. innsats og arrangement/innlevelse teller veldig mye selvsakt. men ikke mange som klarer å holde ut lenge da. var et vennvittig gjennomtrekk av deltids selgere der jeg jobbet. men prøv, de som holder ut og får det til tjener ganske heftig.

slutta etter 1 år..man må som sagt holde ut..bite tenna sammen.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet tidligere som selger i over 1,5 år. Egentlig sykt morsom jobb i perioder, krangle med kunder, presse folk til å kjøpe noe de ikke ønsker (ja, vet det er ondt :p ), endre dialekt hele tiden eller bare spørre om helt snåle ting (f.eks åpne en samtale med: "Halloisen, bor du tilfeldigvis i et gult hus?" etc...).

Når det er sagt er det sykt godt å slippe jobben, tviler på jeg hadde holdt ut så sykt mye lengre enn jeg gjorde, og det VAR perioder da det bare var j***** å sitte på jobb og kjede vettet ut av seg mens du venter på pausene og teller ned de 348 minuttene det er igjen før du kan ta kvelden. :wallbash:

Ellers ikke så sykt godt betalt som du skulle tro (selv om du selger som en gud :grin: ). Varierte vel fra 88 kr (under 18) til 130 kr (grunnlønn etter 1,5 år og 18), hvis jeg husker riktig. Provisjon lå på opptil 300 kr timen, men det var vel sjeldent, klarer lett en timelønn på 180 hvis du gidder... (noe du antakelig ikke gjør etter 300 samtaler).

Men LYKKE TIL !!!

Lenke til kommentar

var telefonselger i... en uke xD jeg klarte det kke!

jeg er sjenert, har egentlig litt telefonskrekk, og tåler det ikke så veldig godt når folk kjefter på meg.

jeg måtte sitte der og juge 'hei du jeg sitter her med noen lodd og du er garantert å vinne hvis du kjøper!' og ting som det... 'jeg sitter her med 20 000 kr til deg hvis du kjøper et lodd blablabla' om igjen og om igjen. med samme hyggelige stemmen, og du får kun dritt slengt tilbake... huff... er mange som ikke er slemme og da, men var nok duster til at jeg ikke orka mer!!

så du bør være flink til å snakke for deg og ikke være så redd 'skumle' mennesker :p

jeg grudde meg til å ringe neste peson og sånn... så det var ikke en jobb for meg!!

Lenke til kommentar

hvis du vil jobbe som telefonselger må du ikke ha samvittighet.

hele jobber går ut på å være slu og kynisk.

jeg tålte selv bare 3 mnd var det vel.

orker ikke selge ting til personer som er 70+ år og som har 0 pil hva dem sier ja til. stakkars mennesker.

edit: var noen telefonselgere som lurte mi farmor en 10 år tilbake i tid. Dama kjente ikke igjen sine barnebarn. Men telefonselgerne skulle presse på ho så mye som mulig.

Min far var midlt sagt rasende.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Du må sørge for å ha en utmerket holdning, for min del tar det ikke mer enn 3-4 sekunder før jeg bestemmer meg om jeg hater personen eller om jeg vil høre videre. Kjøper selvsagt aldri noe som helst, men hvis det er en spørreundersøkelse kan jeg godt bli med :>

Lenke til kommentar

Takk for alle svar ;) Som nevnt tidligere, så skal jeg sannsynligvis bare holde ut noen uker i sommer. Bare for å ha litt inntekt før jeg starter i læra til høsten.

Egentlig sykt morsom jobb i perioder, krangle med kunder, presse folk til å kjøpe noe de ikke ønsker (ja, vet det er ondt :p ), endre dialekt hele tiden eller bare spørre om helt snåle ting (f.eks åpne en samtale med: "Halloisen, bor du tilfeldigvis i et gult hus?" etc...).

Gult hus? Jeg lukter NLP?

Vil tro det er en stor fordel og være litt dreven på NLP, men noen som kan litt om det i forhold til salg?

Lenke til kommentar

Jeg jobbet ca 1.5 måned som telefonselger.

Min personlige erfaring av dette er som følger:

-du får vondt i hodet

-du får vondt i det ene øret, altså da mener jeg fysisk vondt i huden av disse headsetene

-du får vondt i øret av LYDEN som kun kommer i et øre

-kan oppleve øresus/piping etter jobb

-det er slitsomt, monotont og ufattelig kjedelig og lite motiverende arbeid

-det føles egentlig helt jævlig å ringe rundt til gamlinger for å lure de

-blablablablabla

Det finnes egentlig ingenting positivt med å være telefonselger, det er helt jævlig.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar ;) Som nevnt tidligere, så skal jeg sannsynligvis bare holde ut noen uker i sommer. Bare for å ha litt inntekt før jeg starter i læra til høsten.

Egentlig sykt morsom jobb i perioder, krangle med kunder, presse folk til å kjøpe noe de ikke ønsker (ja, vet det er ondt :p ), endre dialekt hele tiden eller bare spørre om helt snåle ting (f.eks åpne en samtale med: "Halloisen, bor du tilfeldigvis i et gult hus?" etc...).

Gult hus? Jeg lukter NLP?

Vil tro det er en stor fordel og være litt dreven på NLP, men noen som kan litt om det i forhold til salg?

Ikke no NLP nei, bare noe helt random.... Organisasjon type sjømannskirke, norsk folkehjelp.

Edit: Er forresten en motivasjonsfaktor og måte og holde på kunden, merkelige spørsmål fanger nemlig kundens oppmerksomhet.

Endret av runesole
Lenke til kommentar
Jeg jobbet ca 1.5 måned som telefonselger.

Min personlige erfaring av dette er som følger:

-du får vondt i hodet

-du får vondt i det ene øret, altså da mener jeg fysisk vondt i huden av disse headsetene

-du får vondt i øret av LYDEN som kun kommer i et øre

-kan oppleve øresus/piping etter jobb

-det er slitsomt, monotont og ufattelig kjedelig og lite motiverende arbeid

-det føles egentlig helt jævlig å ringe rundt til gamlinger for å lure de

-blablablablabla

Det finnes egentlig ingenting positivt med å være telefonselger, det er helt jævlig.

eneste jeg ser i den posten er at du hadde en dårlig ledelse. som ikke brydde seg om HMS og motivasjon. så du jobbet utvilsomt i en veldig useriøs bedrift.

jeg jobbet for et av de største innen ringing for humanitære saker, jeg liker ikke bedriften, men hadde ingen av problemene der. ettersom det er et relativt seriøst selskap.

kanskje bortsett fra det med å lure gamlinger, jeg samla inn penger stort sett, minimum 70-80% kommer jo ikke frem, som i mine øyne er minst halvveis til ren svindel.

Lenke til kommentar

Haha, jeg sitter faktisk å jobber som telefonselger i dette øyeblikk :D

et tips jeg har , er å drite i alle fasiter og samtalemaler. snakk med kunden som om det skulle vært din beste venn. ikke la samtalen virke opplest :D

Et annet tips , er å unngå å bruke ord som Tilbud, Gratis, og Billig. Da trekker de seg tilbake med en gang.

Få meg kunden i samtalen, og ikke høvle over han med priser og tilbud.

Husk på en hyggelig avslutning, uansett.

Prøv med behovsanalyse. finn ut mer om kunden før du gir noe tilbud, finn ut hva han/hun behøver, bruker osv.

DELAKSEPT er noe av det viktigste å huske på.

Få med deg så mange JA som mulig ved å spørre kunden enkle ja/nei spørsmål ang. behov.

da kan du gå tilbake til dette dersom de skulle si nei til slutt.

har du foresten noe peil på hva du skal selge dersom du får jobben ? :D

Lenke til kommentar
Blir sannsynligvis tlf abbonement/bredbånd etc.

Det jeg driver med også det :) synes ikke det er så ille i det hele tatt jeg. men har sikkert mye med miljø og gjøre, og hva slags folk man jobber med ;D hehe.. du får komme hit, så skal det nok gå bra :) hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...