powersound Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Er dette normalt? Synes det virker litt høyt? Det er med stock vifta til en Intel E5200. Har ikke fått prøvd den under andre omstendigheter men den burde vel ligge rundt 33-34 på CPU? CPU: 38-42* System: 33-34* RPM: CPU: ca 1000 Chassi 1: ca 2000 Power: ca 2200 Kanske jeg kan få ned tempen med Denne?? Ser ut som om jeg skal ha plass i kabinettet. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg synes ikke det virker høyt, men nå kjenner jeg ikke til den cpu-typen inngående nok til å si om den normalt sett burde vært kaldere. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg synes ikke det virker høyt, men nå kjenner jeg ikke til den cpu-typen inngående nok til å si om den normalt sett burde vært kaldere. Er oppe på 44-45 vid "konstant" surfing. Vill ikke kjøpe noen ny kjøler som bråker. men ser komplett har en del tilbud på vifter nå så bør passe på nå om jeg skal oppgradere. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Har selv en I7 fra Intel som ligger på ca 40grader ved vanlig bruk, spiller jeg øker tempen til rundt 50 +/- 3 grader. Er vel først og fremst load-tempen som er intressant her, hva du har på idle er ikke sååå viktig Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg synes ikke de temperaturene du nevner er unormale i det hele tatt. Min Q9550 ligger nå på 33 grader, og jeg har nettopp startet "beistet". Spiller jeg en stund så hopper tempen opp i ca. 50-55 grader. Du har ikke noe å bekymre deg for i det hele tatt fra mitt synspunkt. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Har laget en liten Guide som besvarer dine spørsmål Lenke til kommentar
powersound Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Takk for alle svar! Men skal bestille 2 nye vifter og litt annet fra komplett så da vurderer jeg med og ta med en ekstra CPUkjøler. Dem har 2 stk som er kraftig red. pris på. Denne for 125.- eller Denne for 65.- Hvilken ville dere valgt? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg har selv en big typhoon på min "server" pc som har en P4 3ghz northwood. Kjøler svært godt og fungerer glimrende Det skal dog sies at den prosessoren begynner å bli noen år og utvikler langt mindre varme enn en nyere! Lenke til kommentar
powersound Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Noen som vet noe om dB nivået er på en stock kjøler til E5200 ligger på? Lenke til kommentar
powersound Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Noen som har testet denne? Den ser jo meget bra ut men jeg tenker litt over Db nivået. om noen har noen erfaring så skriv gjærne;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå