Gjest medlem-98070 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Jeg har lyst til å kjøpe en bil nr 2 nå, som skal brukes mest til lek og moro, og som reserve. Det viktigste er at bilen er billig, har masse plass, og er pålitelig nok. Skal være en slags "party/festival van". Med billig mener jeg helst max 10 000. Er klar over at de fleste bilene i denne prisklassen ikke nødvendigvis er trygge kjøp, men man kan jo være heldig, og bilen skal brukes såpass lite at jeg ikke trenger noe mer. Kjøpte en Caravelle '89 (T3) for 10 000 kr for to år siden, og denne holdt gjennom hele tiden med svært lite alvorlige problemer, så jeg vil ta sjansen igjen! Var en veldig morsom bil Aller helst vil jeg ha T3 igjen, helst med syncro, men er utrolig lite bra å finne for tia. Derfor vurderer jeg også andre biler. Biler jeg vurderer: Volkswagen Caravelle/Transporter (T3/T4) Toyota Hiace Ford Transit Lurer på om noen kan hjelpe med å finne en bra bil? Foreslå andre biler, gjerne annonser også. Kommer til å poste noen annonser jeg har sett på etter hvert... Stiller ingen andre krav enn at de skal være i brukbar stand, driter i åssen lakken ser ut. Angående hva som er "tryggest" så har jeg hørt at Hiace er uknuselige biler, men virker som at samme hvor gamle og stygge de er må man ut med minst 20 000? Vil helst ha hvite skilter, men lurer på om det er noe å spare på å kjøpe en med grønne skilter? Håper på å kunne være litt heldig, kanskje finne en russebil til salgs om ikke så lenge, både vi og noen andre endte opp med å selge våres biler skambillig pga ingen ville ha de, og var ikke så hypp på å betale flere avgifter for å beholde Endret 9. mai 2009 av medlem-98070 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Du kan jo kjøpe deg en Partywagon Whooha Lenke til kommentar
RIP Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) hva me en veteranbil? da slipper du mange utgifter Du kan jo også se på gamle militærbiler, Volvo Felt osv http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17204154 Sparer fort opp den lille ekstra prisen med nesten gratis forsikring og veiavgift Endret 9. mai 2009 av RIP Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) æsj.. Ikke Hiace.. Den er har en skikkelig dau motor. Mitsubishi L300 4X4 har rundt 90 dieselhester og er sprek og solid. Og Chevy starcraft er også et billig alternativ. Edit: Stryk "billig" på Starcraften. Tror ikke du får Starcraft/Van til 10.000 ,- Endret 9. mai 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 hva me en veteranbil? da slipper du mange utgifter Du kan jo også se på gamle militærbiler, Volvo Felt osv http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17204154 Sparer fort opp den lille ekstra prisen med nesten gratis forsikring og veiavgift Hmm, må nesten vurdere... er nok mye å spare, men vet ikke om det er like attraktivt å kjøre rundt i en sånn volvo militærbil. Noen som vet åssen de er å holde i stand, og åssen de kommer seg fram i terrenget? æsj.. Ikke Hiace.. Den er har en skikkelig dau motor. Mitsubishi L300 4X4 har rundt 90 dieselhester og er sprek og solid. Og Chevy starcraft er også et billig alternativ. Edit: Stryk "billig" på Starcraften. Tror ikke du får Starcraft/Van til 10.000 ,- Bryr meg ikke så mye om det er en dau motor, viktigste er at den er slitesterk, og da har jeg hørt at Hiace er uknuselig. Men så er det prisen da, nesten alt til 10k er uten skilter eller helt nedrusta, må som regel opp i en 20k. Stort sett det samme med Mitsubishi L300, og de er dessuten evig stygge En Chevy eller Dodge eller lignende hadde seff vært dritrått, men som du sier så er det vel ikke helt relevant prisklasse...hehe Kikker mest på VW T3 Syncro nå, hadde vært gøy den er helt rå på offorad (selv 2wd kommer seg greit fram), ser rå ut, og selges sjeldent dyrere enn 15 000. Men vanskelig å finne i god stand... http://www.youtube.com/watch?v=gf8c47Cbd7g Lenke til kommentar
RIP Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 En Felt er jo lagd for dine kriterier da, den ble lagd for å: Aldri gå i stykker Kunne kjøre folk ut i skogen Ha masse folk i Er jo bare å kjøpe noe maling å male den i den fargen du vil ha Sikkert ovn i de fleste og Hvis kan du vurdere en campingvogn haha Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Er vel ingen såpass gamle biler som aldri går istykker uten en del vedlikehold? Men ja... virker som den er ganske bra tilpasset mine behov, bortsett fra at den ser ut som en dass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå