Gå til innhold

Westwood Studios!

Anbefalte innlegg

OMG!! som om det skulle eksistere et firma som ikke tenker på penger!! :lol:

Poenget var vel mere at ett firma som lager spill burde prioritere å lage gode spill enn å tjene penger. Man tjener jo penger på gode spill. 8)

En liten rettelse tillater jeg meg: man tjener penger på gode spill som får den oppmerksomheten de fortjener, og som ikke er for avanserte for massemarkedet. Jamfør Looking Glass', Origins og Appeals skjebner.

Et spillfirma som først og fremst lager spill for å tjene penger, kunne like godt gjort noe annet. Det er de visjonære som skaper klassikerne.

Og en ting til, nå som jeg først er i mitt alt-var-bedre-før-humør - påstanden om at eventyrspillsjangeren ikke lenger har livets rett, er det verste, og mest skadelige svada som er blitt uttalt i spillpressen de siste fem årene.

Jamfør Westwoods skjebne så er det selvsagt et poeng å effektivisere det hele økonomisk fra EAs side for å berge det som berges kan. (Selv om jeg ikke helt kan forstå at Westwood kan ha hatt en dårlig økonomi? De sitter jo på en kjempepopulær franchise.) Men erfaringen viser at en ting som går med i dragsuget, er visjonene. Jeg forventer i hvert fall ingen oppfølger til Blade Runner, eller noe annet litt "usikkert" prosjekt fra EA Pacific.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv om jeg ikke helt kan forstå at Westwood kan ha hatt en dårlig økonomi? De sitter jo på en kjempepopulær franchise.

akkurat den der slet jeg litt med også... sikkert derfor det tok så lang tid før jeg skjønte (les: ville innse) at Westwood var blitt kjøpt opp...

Lenke til kommentar

Så nå mangler vi at EA sluker Ionstorm og Blizzard også..nei Westwood hvar bedre før når de drev for seg selv mener jeg se på Lands Of Lore serien meget bra, Dune serien meget bra Renegade meget bra og nå Generals ikke så bra kort spill og dyrt blir det noen expansion til Renegade nå? i dont think so og kanskje ikke til Generals heller :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i at det er litt synd at Ea kjøper opp disse studioene, hvis de kun har for øye å tjene penger. Blir litt feil når pengene kommer før idealismen, og gleden ved å skape spill.

Jeg får jo fremdeles tårer i øyekroken når jeg tenker på all den tiden jeg brukte på "Fables å fiends" serien til westwood. (The legend of kyrandia) med Hand of Fate, Malcolms return osv. 3 stk i alt om jeg ikke husker feil.

Det var tider det....... :smile:

Hadde vært gøy med en oppfølger, nå når LucasArts melder den ene oppfølgeren etter den andre til klassikerne sine. Full Throttle 2, Sam & Max 2 (endelig)............ Can hardly wait!

Lenke til kommentar
blir det kanskje ikke noen expansion til Generals heller?(modifisert sitat)

evt expansionpack til Generals er nok ei ku EA har tenkt på å melke så fløta skvetter, og kjenner vi dem rett så kommer de også til å gjøre det - i ren EA-stil...

har hørt at folk for eksempel savner krig til havs i Generals, i tillegg til flere general-skills... dette er bare få av mange ting de kan bygge rundt, og vi ser jo hvordan Sims har utviklet seg (ser forresten at det kommer en ny expansion der snart...:roll: ) og hvordan Battlefield 1942 er i ferd med å utvikle seg...

Lenke til kommentar

hehe, TST og gutta får sikkert snakka Bill fra det hvis det skulle bli så ille...;)

asså, det siste som skjer før spill-dommedag er her er at Blizzard blir kjøpt opp... den dagen skal jeg kaste PC'en min ut av vinduet (hmm, jeg bor i kjelleren...) og bli munk i Tibet eller noe... da står ikke verden til påske...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

westwood var nok et godt stykke fra å gå konkurs..

og det at EA kun er ute etter å melke penger av andre, hell yeah..de har jo heldigvis lovet oss at de skal gi ut mange flere c&c titler utover årene, noe jeg personlig ikke ser frem til, spesielt fordi det lille spesielle med c&c forsvant etter at ea tok over, dette gjelder gameplayet.

hvem elsket ikke fmv sekvensene i de første c&c spillene ?

dette fant EA ut ville bli ekstra utgifter under produksjon av spillet derfor kuttet de det ut og la ned fmv avdelingen som westwood hadde.

jeg føler at EA begynner å ta over det meste, de fleste titlene har jo EA logoen på coveret..

det EA gjør med the sims er rett og slett skammelig, tragisk og hele pakken med ukvemsord.

EA er spillverdenens microsoft, bare at jeg faktisk liker microsoft..

ea kjøper opp det de vil ha fordi de faktisk har pengene til å gjøre det..

jeg ser for meg hvordan det hadde blitt hvis microsoft hadde kjøpt opp EA, for så å skaffe seg de fleste lovende titlene til xbox først :p

vel, det hadde vært en god grunn for meg til å anskaffe xbox

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Westwood har laget Red Alert..meget bra men dem kan ikke flyte på det heller, og etter at dem har blitt kjøp opp har kvaliteten gått opp og.

mener du kvaliteten på westwood spillene har gått opp siden EA kom inn i bildet ?

etter at EA kom inn i bildet så forsvant mesteparten av gameplayet, de fjernet fmv sekvensene som faktisk betydde en del,fordi du følte du en del av spillet. EA kom inn i bildet like etter red alert vel ?

westwood ble kjøpt opp da de jobbet med tiberian sun,noe som ble en skuffelse i forhold til det hypen tilsa, selv om spillet var veldig bra.

etter dette gikk det verre og verre, sure, heldigvis var det red alert teamet som gjorde seg ferdig med red alert 2, og heldigvis fikk de bruke fmv sekvenser, noe som gjorde at spillet faktisk ble overraskende bra.

men så begynte EA med nedskjæringer, dette selv om c&c franchisen sopet inn penger, fmv sekvensene ble kuttet ut til stor skuffelse for mange..

c&c generals er et levende bevis på hva electronic arts har gjort, hvordan i H kan du påstå at kvaliteten har tatt seg opp ?

generals hadde alt til å gjøre det til en grafisk perle, men gameplayet manglet, du følte ALDRI det var en spesiell grunn til at du gjorde det du gjorde, det eksisterte ingen skikkelig briefing før oppdraget..

c&c generals kunne blitt utrolig bra, og jeg tviler ikke et sekund på at det hadde blitt så bra hvis westwood hadde fått fortsatt med fmv sekvensene før og etter oppdragene.

Lenke til kommentar
LucasArts

Hva driver de med for tiden? De står jo for mange geniale titler: Outlaws og Monkey Island er bare to jeg har på tunga.

jeg mener blizzard og bioware/black isle er de eneste firmaene som, etter så mange gode spill, ikke har begynt å leve på navnet...

Jeg er ikke helt sikker på om jeg vet hva du mener, men jeg tror jeg nominerer ID software. De har levert bare prima spill fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
LucasArts

Hva driver de med for tiden? De står jo for mange geniale titler: Outlaws og Monkey Island er bare to jeg har på tunga.

jeg mener blizzard og bioware/black isle er de eneste firmaene som, etter så mange gode spill, ikke har begynt å leve på navnet...

Jeg er ikke helt sikker på om jeg vet hva du mener, men jeg tror jeg nominerer ID software. De har levert bare prima spill fra ende til annen.

jeg føler at blizzard lever litt på navnet, jeg personlig var ikke så utrolig fornøyd med wc3 og det er en god del andre som heller ikke er det..

derfor er jeg veldig spent på world of warcraft :).

når det gjelder ID software så leverer de ikke akkurat prima spill hele tiden,men de levererer revolusjonerende grafikk-motorer som andre så kan lage spill på,dette er noe som gjør ID software til en meget viktig brikke innen spill.

Lenke til kommentar

jeg føler at blizzard lever litt på navnet, jeg personlig var ikke så utrolig fornøyd med wc3 og det er en god del andre som heller ikke er det..

det kan virke som et irrelevant spørsmål med en gang, og det er mest til egen informasjon, men;

liker du StarCraft? liker som i liker bedre enn WC3, altså...

enig med deg i at det skal bli spennende å se hva de klarer med WoW, og ikke minst Ghost... da får vi nok av stoff til å fortsette å diskutere dette emnet...;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

det kan virke som et irrelevant spørsmål med en gang, og det er mest til egen informasjon, men;

liker du StarCraft? liker som i liker bedre enn WC3, altså...

enig med deg i at det skal bli spennende å se hva de klarer med WoW, og ikke minst Ghost... da får vi nok av stoff til å fortsette å diskutere dette emnet...;)

jeg var forsåvidt ikke en spesielt stor fan av starcraft, så for den saks skyld så likte jeg wc3 bedre.

Lenke til kommentar

neivel, okaj... det er en generell holdning blant flere av vennene mine om at SC er mye bedre enn WC3, og at dette har innvirkning på hvorvidt de synes WC3 er et BRA spill eller ikke...

det er jo ikke for ingenting at det er rost opp i skyene (fikk blant annet en sekser totalt her) og jeg har i alle fall ikke funnet noe spill jeg synes er mer engasjerende, variert og moro enn WarCraft III...

men denne tråden handla vel om Westwood, ja... sorry...:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...