discostu Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hva syns folket om 4 edition? Lenke til kommentar
Vargan Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hva syns folket om 4 edition? Spiller ikke så mye lenger da DM'en i gruppa mi giftet seg og glemte hvordan man bevarer vennskap. Men har spillt D&D siden 3.0, og har oppgradert til 3.5 også igjen til 4.0 Jeg var veldig gira når 4.0 kom ut, men etter å ha spillt en del savnet jeg 3.5s større muligheter. Synes alle klassene ble like i 4.0, samme abilties og spells, bare med forskjellige navn. Og mye av fluffen det var gøy og RP med er tatt bort da det er få abilities som kan brukes utenfor combat. Når de gjorde druids shapeshift kun en kosmetisk forandring ble jeg bare tristere. Med det sagt, er det systemer jeg liker bedre i 4.0 enn i 3.5 (og visa versa), så 7.5 blir nok veldig bra. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hva syns folket om 4 edition? Spiller ikke så mye lenger da DM'en i gruppa mi giftet seg og glemte hvordan man bevarer vennskap. Men har spillt D&D siden 3.0, og har oppgradert til 3.5 også igjen til 4.0 den er kjip, hater når sånt skjer. Opplevd det selv. Jeg var veldig gira når 4.0 kom ut, men etter å ha spillt en del savnet jeg 3.5s større muligheter. Synes alle klassene ble like i 4.0, samme abilties og spells, bare med forskjellige navn. Og mye av fluffen det var gøy og RP med er tatt bort da det er få abilities som kan brukes utenfor combat. Når de gjorde druids shapeshift kun en kosmetisk forandring ble jeg bare tristere. Med det sagt, er det systemer jeg liker bedre i 4.0 enn i 3.5 (og visa versa), så 7.5 blir nok veldig bra. hehe var noe sånt intrykk jeg fikk også når jeg leste reviews på amazon. Greia er at jeg husker lite av reglene til 3.5 og har aldri spilt 2 osv så har ikke noe sammenlikningsgrunnlag. Lurer dog litt på om jeg skal vente på 4.5 før jeg kjøper noe. Det positive slik jeg så det var at det var mer "noob" friendly, noe som passer meg utmerket da min nåværende vennekrets aldri har spilt p&p rpg Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Hvis dere ikke liker 4.0 vil jeg bare si at dere bør ta en titt på pathfinder RPG fra Paizo. 3.5 tweaket slik 4.0 burde ha vært i mine øyne. De la ut hele beta playtester versjonen for gratis nedlasting for en stund siden. Den har siden den gang gått til release, men beta'en burde være en god indikator på hvordan finalen er og burde være mulig å få tak i på diverse måter. *kremt* Jeg spiller D&D via nett bare, spesifikt via www.rpol.net, men alle mine games har gått over til Pathfinder etter at det kom ut. http://paizo.com/pathfinderRPG PDF versjon kan kjøpes for 9.99$ men jeg har bestillt hardcover fra play.com (venter fremdeles på den *snufs*) Endret 22. november 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå