Pasient Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 21 år. Svaret er nei, punktum. Folk som mener at å få barn før de er ferdig utdannet, etablert osv burde VIRKELIG tenke hva faen det er de gjør. Man skal jo leve litt også. Tenk å kaste bort ungdomsårene dine på et lite krapyl? Ellers takk. Spørr meg når jeg er ferdig utdannet, har funnet meg en stabil jobb, kjører en fornuftig bil å har et oppegående kvinnfolk. Mest sannsyneligvis er jeg 30 da. Og til deg som var født i 91, med dame på samme alder, som mente at dere hadde "klart" det? Om foreldrene dine hadde søtta deg, så kanskje. Men helt på egenhånd? Drøm videre. Du har ikke peiling på hvor mye ansvar det er med en unge. Du er 17/18 for guds skyld. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg er 21, og når min far var like gammel som meg hadde han alt ei datter og en på vei. Det virker veldig tidlig, men jeg tror ikke man helt vet hva man snakker om før man står oppi det. Ofte vil man tro at den situasjonen man er i er den beste, og at en unge vil være helt feil. Når jeg en gang blir far, vil jeg innrette livet mitt etter det. Jeg kan ikke forvente at mitt barn skal føye seg etter meg. For min eller kjæresten sin del blir det aldri aktuelt med abort, så om det kommer et barn om 9 mnd - la det komme. Jeg vil mye heller ha et barn litt for tidlig enn når jeg er voksen og etablert. Jeg vil ha en sjangse på barnebarn og når den tid kommer. Bedre å være sprek bestefar som 50-åring enn småbarnsfar i samme alder... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Om du får en unge når du er 30, så er du mest sannsyneligvis bestefar i en alder av 60-70 år. Noe som høres veldig logisk ut oppe i mitt hode ^^ Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 naturligvis har jeg lyst på barn. kunne sikkert klart et barn nå,men har lovet megselv å vente med den slags til studiene er ferdig og jeg er i fult arbeid. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Det viktigste er vel å fokusere på at man er i stand gi barnet en god oppvekst, og ikke på om man føler for å få barn nå eller ikke. Jeg kunne aldri verden gitt et barn en god oppvekst per i dag, så det er helt uaktuelt. Dessuten skal jeg på så mange festivaler til sommeren, så det passer liksom så dårlig. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Absolutt ikke. Kunne sikkert funnet en løsning på det om det var en unge underveis, men det hadde snudd alt på hodet. Skulle jeg noen gang få meg en unge, så skal alt være på plass, ha god økonomi osv. Blir ganske låst med en unge, og foreløpig liker jeg å ha en viss frihet. Eventuell unge er noe som ligger langt fram i tid. Jeg er 25. Husker eksen mente det var så knapt med tid, og hun var da 25 Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg er 25. Husker eksen mente det var så knapt med tid, og hun var da 25 Hun var ikke britisk, by any chance? Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg er 25. Husker eksen mente det var så knapt med tid, og hun var da 25 Hun var ikke britisk, by any chance? Nei, jeg tror ikke det hastet allerede da hun begynte på ungdomskolen. Jeg var forresten hennes siste sjanse, for hun ville ikke "rekke" flere. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hm. Det var fordi hun ville bruke lang tid (omtrent 20 år) på å bli kjent med barnefaren, eller? I så fall var hun jo inne på noe. Litt ekstrem, bare. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hm. Det var fordi hun ville bruke lang tid (omtrent 20 år) på å bli kjent med barnefaren, eller? I så fall var hun jo inne på noe. Litt ekstrem, bare. Burde jo helst bli gravid før du er 40, da. Hvis du er opptatt av antall kromosomer og ellers normal anatomi. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg vil da ikke ha noen støpeformunge! Jeg drøyer det lengst mulig, jeg. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg vil da ikke ha noen støpeformunge! Jeg drøyer det lengst mulig, jeg. Du er så opptatt av å gå imot strømmen at du isåfall kommer til å ende opp med noe á la the missing link Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Det viktigste er vel å fokusere på at man er i stand gi barnet en god oppvekst, og ikke på om man føler for å få barn nå eller ikke. Jeg kunne aldri verden gitt et barn en god oppvekst per i dag, så det er helt uaktuelt. Dessuten skal jeg på så mange festivaler til sommeren, så det passer liksom så dårlig. Jo, du hadde fint å gi barnet en god oppvekst. En god oppvekst henger ikke sammen med penger. Hadde dama blitt gravid og fått ein unge om 9 månder hadde eg bare blitt lykkelig, vil helst vente til eg er eldre seff... men føle eg kunne ha takla det fint. Glede meg masse til eg får unger:) (dama hadde nok blitt litt mer skeptisk:P) Eg er 19 år.... Noen andre så føle di er klare for unger mens du fortsatt er ung, eller evt. klare det vist du er gammel? Bare lure.. Er for gammel til å få flere barn. Det ville vert respektløt i forhold tilbarnet å bli far igjen nå. Synes det er kvalmende når folk drøyer det til 35 før de blir foreldre. Få ungene fra 23 til 27! Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Synes det er kvalmende når folk drøyer det til 35 før de blir foreldre. Få ungene fra 23 til 27! Latterlig. I say no more. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Synes det er kvalmende når folk drøyer det til 35 før de blir foreldre. Få ungene fra 23 til 27! Latterlig. I say no more. Fordi? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Tror jeg for en gangs skyld er enig med brutal_mann Synes 23-27 er en passende tid å få unger på. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Midten av tjueårene må i min mening være den beste alderen. Da er man gjerne etablert, men til forskjell fra de som får unger når de er 35+ så har man fortsatt energien til å kunne gjøre masse med barna. Dessuten slipper man at generasjonskløften blir like enorm. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 har man eldre foreldre har de gjerne bedre økonomi enn de yngre nyetablerte. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jo, du hadde fint å gi barnet en god oppvekst. En god oppvekst henger ikke sammen med penger. Det er ikke snakk om penger. Det er snakk om at jeg ikke har fast bosted, jobber om nettene, tilbringer hele påsken på et dataparty og står foran scener og klapper hele sommeren. Ikke liker jeg barn, og ikke kan jeg håndtere dem. En far er også per nå fraværende. Derfor kan jeg ikke gi et barn en god oppvekst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå