WillyWanker Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Hadde dama blitt gravid og fått ein unge om 9 månder hadde eg bare blitt lykkelig, vil helst vente til eg er eldre seff... men føle eg kunne ha takla det fint. Glede meg masse til eg får unger:) (dama hadde nok blitt litt mer skeptisk:P) Eg er 19 år.... Noen andre så føle di er klare for unger mens du fortsatt er ung, eller evt. klare det vist du er gammel? Bare lure.. Lenke til kommentar
WideBoy Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg vill ikke har barn nå, rett og slett siden jeg ikke føler at jeg er helt klar enda.(er 23år) (og jeg er singel og adoptere et barn for å være alenefar frister sykt lite) Men hadde jeg hatt en jente og hun hadde fått en minime i livmora hadde jeg tatt ansvaret og gjort det beste jeg kunne, har jeg laget det skal jeg ta vare på det. Dette gjelder også om jeg hadde møtt ei dame som var instant love. Hadde hun hatt en pod hadde jeg gjort alt i min makt til å takle det. Jeg har ikke noe imot barn, jeg takler dem ganske bra. Men om jeg hadde hatt et "Ja/Nei" spm om jeg ville ha et barn ville jeg nok helst ventet. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Nei, jeg er ikke klar for barn. Jeg er jo bare atten år; hvorfor skal jeg stresse med å få et bråkete krapyl som endevender livet mitt? Prinsipielt sett ligger jeg ikke med kvinnfolk som er "anti-abort", heller. Lenke til kommentar
Melanie Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 jeg er 18, og jeg får helt vondt i magen når jeg ser babyer x) Litt sykt, jeg vet:P jeg har lyst på baby, men venter så klart til studiene er ferdig Lenke til kommentar
Vargan Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Hadde dama blitt gravid og fått ein unge om 9 månder hadde eg bare blitt lykkelig, vil helst vente til eg er eldre seff... men føle eg kunne ha takla det fint. Glede meg masse til eg får unger:) (dama hadde nok blitt litt mer skeptisk:P) Eg er 19 år.... Noen andre så føle di er klare for unger mens du fortsatt er ung, eller evt. klare det vist du er gammel? Bare lure.. Du burde bli komiker. Et barn vil jo ta fra deg alle de fremtidige ungdomsårene, men whatever du vil dude. Du fikk meg til å le. :!: Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Dama di er 17 år.. En dame du ikke har vært sammen med i et halvt år engang, som i tillegg er et avstandsforhold. Endret 9. mai 2009 av Christeven Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Både jeg og dama er 91-årgang, og har vært sammen i 6 måneder. Om jeg og hun hadde klart å gi et barn en god oppvekst akkurat nå? Sansynligvis ja Om vi ønsker barn nå? Nei Teorien min er at hvis du og dama føler dere kommer til å holde lenge, da ser jeg ingen grunn til å rushe med å få barn nå. Bli ferdig med studier etc, deretter kan dere diskutere det. Seff er barn bra, men hvis dere har sjansen til å selv velge når dere vil ha det, synes jeg dere bør vente hvertfal et par år før dere begynner å diskutere det. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Både jeg og dama er 91-årgang, og har vært sammen i 6 måneder. Om jeg og hun hadde klart å gi et barn en god oppvekst akkurat nå? Sansynligvis ja Om vi ønsker barn nå? Nei Teorien min er at hvis du og dama føler dere kommer til å holde lenge, da ser jeg ingen grunn til å rushe med å få barn nå. Bli ferdig med studier etc, deretter kan dere diskutere det. Seff er barn bra, men hvis dere har sjansen til å selv velge når dere vil ha det, synes jeg dere bør vente hvertfal et par år før dere begynner å diskutere det. Er dere begge ferdig med utdannelsen? Har dere ett sted å bo som er stort nok for dere og barnet? Har dere begge en jobb som kan finansiere ett barn, leilighet, mat, klær etc? Kunne dere gitt barnet ett godt liv uten hjelp fra foreldre? Om svarene på dette er nei, så kan du tenke deg selv hvor klare dere egentlig er. Endret 9. mai 2009 av Christeven Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg sa jo aldri at vi var klare, men at vi hadde klart det. Stor forskjell der. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Med god hjelp fra foreldre. Høhøhø. Og hvor lenge pleier tenåringskjæresteri å vare? Endret 9. mai 2009 av Skugga Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ja jeg har lyst på unge med kjæresten, men ikke nå. Er ikke klar. Men er utrolig hva man klarer når man må. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg sa jo aldri at vi var klare, men at vi hadde klart det. Stor forskjell der. Dere hadde jo ikke klart det om ikke foreldrene deres hjelper til. Jo jeg kan løfte 100 i benk, om en kompis hjelper med løftet. Samme greia Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Jeg sa jo aldri at vi var klare, men at vi hadde klart det. Stor forskjell der. Dere hadde jo ikke klart det om ikke foreldrene deres hjelper til. Jo jeg kan løfte 100 i benk, om en kompis hjelper med løftet. Samme greia Er det ikke lov at foreldrene hjelper til ? Det jeg sa var at hvis vi av en eller annen forunderlig grunn fikk barn nå, så hadde vi nok klart å gi det en god oppvekst hvis vi prøvde, og fikk god hjelp av foreldre. Men jeg sa verken at vi ønsket oss barn nå, eller at vi hadde stått for oppveksten 100% alene. Endret 9. mai 2009 av Budjav Lebac Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Alle "klarer" det, men når man hverken er myndig eller kan si noe spesielt om hvor lenge forholdet vil vare... Lenke til kommentar
Melanie Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 den dagen du må så blir man voksen. kjenner en som ble mor for ett år siden (17 år) fra hun hadde ungen i armene ble hun plutselig en helt annen person. Jeg tror jeg kunne blitt en god mor nå, ved et uhell hadde jeg aldri tatt abort;) Lenke til kommentar
Melanie Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 neinei, men de aller fleste;) Lenke til kommentar
Vargan Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 neinei, men de aller fleste;) Ikke nødvendigvis? Hvorfor tror alle at det å ha en baby er lett? Noen som kan tenkte seg hvorfor foreldre hjelper til mye når barna deres får barn? De beriker livet uten tvil, men de kan også _begrense_ det ganske fort. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Man må være passe dum hvis man vil leve 20-årene sine på et lite barns premisser. Fruktbarhetsalder og det der er greit nok, bla bla bla... Men her er det altså snakk om la de beste årene i sitt liv gå til å ta hånd om et aspirerende menneske... Voksen kan man bli når man er 30+... Vel, folk har da forskjellige ønsker, og ingenting er hverken riktig eller galt sånn sett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå